Nordea Pankki Suomi myy Contant Oy:n osake-enemmistön Sponsor Capitalille

Nordea Pankki Suomi myy Contant Oy:n osake-enemmistön Sponsor Capitalille Pankille noin 22,3 miljoonan euron myyntivoitto, kaikki Contantin 250 työntekijää pysyvät edelleen yhtiön palveluksessa. Nordea Pankki Suomi Oyj ja Nordea Rahoitus Suomi Oy myyvät perintäyhtiö Contant Oy:n Sponsor Capital Oy:n hallinnoimille rahastoille. Contant on toinen Suomen johtavista perintäyhtiöistä ja se on tähän saakka ollut kokonaan Nordean omistuksessa. Perustettavan yhtiön pääosakkaaksi tulevat Sponsor Capitalin hallitsemat rahastot. Nordea jää vähemmistöosakkaaksi noin kolmanneksen omistusosuudella. Contantin koko osakekannan hinta kaupassa on 28 miljoonaa euroa. Nordea tekee kaupassa noin 22,3 miljoonan euron myyntivoiton. Kaikki Contant Oy:n palveluksessa olevat 250 työntekijää pysyvät edelleen yhtiön palveluksessa. Nordea jatkaa myös yhteistyötään Contantin kanssa. - Kauppa on vahva osoitus siitä, että haluamme keskittyä ydinliiketoimintoihimme - finanssipalveluiden myyntiin. Samalla kuitenkin jatkamme tiivistä yhteistyötä Contantin kanssa, sillä tiedämme Contantin palveluiden olevan markkinoilla hyvin kilpailukykyisiä, Nordea Pankin varatoimitusjohtaja Kari Jordan sanoo. Contantin toimitusjohtajana jatkaa nykyinen toimitusjohtaja Lassi Karppinen. Hallituksen puheenjohtajaksi tulee Sponsor Capitalin partneri Kaj Hägglund. Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja Kari Jordan, (09) 165 42047 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/27/20020627BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/27/20020627BIT00150/wkr0002.pdf

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.