Nordea receives approval to use advanced IRB approach

The Swedish Financial Supervisory Authority (FSA), in agreement with the three other Nordic FSAs, has on 14 January approved Nordea’s application to use the advanced internal ratings-based (IRB) approach for the bank’s corporate exposures in the Nordic region.

This approval will affect Nordea’s core tier 1 capital ratio due to lower risk-weighted assets as well as higher core tier 1 capital. The pro forma Q3 2013 impact on the core tier 1 capital ratio is calculated at approximately 0.7 percentage points.

In December Nordea received approval to use the foundation IRB approach for corporate exposures in Russia. The pro forma Q3 2013 impact on the core tier 1 ratio is approximately calculated at 0.2 percentage points.

These two approvals confirm the previously stated pro forma Q3 2013 core tier 1 ratio at 15-16%.

Due to the silent period Nordea will not give any further comments before the release of the fourth quarter report, which will be presented on 29 January.

Contact:
Rodney Alfvén, Head of Investor Relations, +46 8 614 7880
Erik Durhan, Chief Press Officer, +46 8 614 8125

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com