Nordea sai The Banker -lehden palkinnon parhaasta sähköisen pankkitoiminnan strategiasta toisena vuonna peräkkäin Englantilainen The Banker -lehti on myöntänyt Nordealle palkinnon maailman parhaasta sähköisen pankkitoiminnan liiketoimintastrategiasta jo toisena peräkkäisenä vuonna. The Banker -lehden tuomaristo pitää Nordeaa sähköisen pankkitoiminnan edelläkävijänä. - Viime vuoden palkinto oli suuri saavutus ja uutinen palkinnon saamisesta uudelleen tänä vuonna oli tietenkin mieluisaa kuultavaa. Palkinto osoittaa, että olemme säilyttäneet asemamme sähköisen pankkitoiminnan huipulla. Koska palkinnon antaja on eräs pankkitoiminnan arvossapidetyimmistä arvioijista, sen saaminen on meille suuri kunnia, Nordean elektronisen pankkitoiminnan johtaja Bo Harald sanoo. Palkinnon saamisen tärkeimpänä perusteena on Nordean sähköisten palvelujen laaja käyttö. Tämän vuoden tammi-elokuussa Nordean asiakkaat maksoivat Internetissä 54,9 miljoonaa laskua, mikä on yli 17,3 miljoonaa laskua enemmän kuin vastaavana aikana viime vuonna. - Sähköisten palvelujemme käyttäjämäärät ovat maailman suurimpia. Tämä heijastaa strategiaamme luoda sähköisten palvelujen käytöstä jokapäiväinen tapa kaikille asiakkaille. Toinen ulottuvuus on monikanavastrategiamme. Asiakkaat voivat käyttää tietokonetta, puhelinta, matkapuhelinta, wap-puhelinta tai televisiota, ja yksi palvelusopimus kattaa kaikki nämä kanavat. Monikanavamarkkinointi on kiinteä osa konttoreiden myyntityötä. Kolmantena tekijänä on pyrkimyksemme lisätä sähköisten palvelujen käyttöä Solo-torin avulla. Antamalla yritysasiakkaidemme käyttöön uusia työkaluja autamme heitä kehittämään omia verkkopalvelujaan, Bo Harald sanoo. Nordealla on lähes 2,5 miljoonaa verkkopankkiasiakasta ja lähes 240 000 asiakasta, jotka käyvät osakekauppaa Internetin välityksellä. Yli 1 700 yritysasiakasta myy palvelujaan verkossa ja käyttää laskutukseen Nordean e-maksua. Maailman parhaasta sähköisen pankkipalvelun strategiasta annettu palkinto on yksi kolmesta Nordean saamasta palkinnosta. Merita Pankki nimettiin vuoden parhaaksi suomalaiseksi pankiksi ja Nordean tanskalainen tytärpankki Unibank vastaavasti vuoden parhaaksi tanskalaiseksi pankiksi. Lisätietoja: Bo Harald, elektronisen pankkitoiminnan johtaja, (09) 165 42256, 050-64 101 Antti Tainio, elektroninen pankkitoiminta, (09) 165 25154, 050-68 547 Liisa Laine, konserniviestintä, (09) 165 42655 Anne Thommesen, konserniviestintä, Tanska, +45 33 33 12 35 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010905BIT00290/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010905BIT00290/bit0001.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com