Nordea sai toimiluvan Norjassa

Nordea sai toimiluvan Norjassa Norjan hallitus on tänään myöntänyt Nordealle toimiluvan Christiania Bank og Kreditkasse ASA:n (CBK) koko osakekannan ostamiseksi. - Olemme hyvin tyytyväisiä, että pohjoismainen neliapilamme on kohta valmis. Norjan viranomaisten myöntämä toimilupa antaa meille mahdollisuuden edetä nopealla aikataululla. Olemme iloisia siitä, että CBK on osa Nordea-konsernia, kun uusi vuosi alkaa, Nordean konsernijohtaja Hans Dalborg sanoo. Suunnitelmamme ovat valmiit nopean yhdistymisprosessin toteuttamiseksi ja CBK:n best practice -alueiden ottamiseksi käyttöön koko konsernissa. Ensimmäiset johtotason nimitykset tehtiin marraskuussa ja liiketoiminta- alueiden nimityksiä julkistetaan lähiaikoina, Nordean varakonsernijohtaja Thorleif Krarup kertoo. Aikataulu tarjoukseen liittyviä jatkotoimenpiteitä ja maksun suorittamista varten ilmoitetaan lähiaikoina. Jatkoprosessi käsittää seuraavat toimenpiteet: * Lunastustarjous, voimassaoloaika neljä viikkoa * Osakkeiden pakkolunastus * Nordean osakkeen listaus Oslon pörssiin ja CBK:n osakkeen poistaminen pörssilistalta * Helmikuussa 2001 CBK:ssa pidetään ylimääräinen yhtiökokous yhtiöjärjestyksen muuttamiseksi ja hallintoneuvoston sekä valvonta- ja valintaneuvoston jäsenten valitsemiseksi. Lisätietoja: Lars Thalén, konserni-identiteetti ja -viestintä. +46 8 614 79 51 Torben Laustsen, konserni-identiteetti ja -viestintä, +45 33 33 34 51 Lauri Peltola, konserniviestintä, (09) 165 42 324 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT01320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT01320/bit0002.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com