Nordea Securities vähentää henkilöstöä ja sopeuttaa kulut vallitsevaan markkinatilanteeseen Nordea Securities on toteuttamassa kulujenvähentämisohjelmaa, joka jouduttiin laatimaan investointipankkitoiminnan markkinaolosuhteiden heikentymisen seurauksena. Nordea Securities vähentää tämän vuoksi henkilöstömääräänsä noin 100 henkilöllä. "Meidän täytyy uudistaa organisaatiotamme vallitsevan markkinatilanteen mukaan ja varmistaa, että Nordea Securitiesista tulee kannattava ja vahva investointipankki. Nordea Securities on osa Pohjoismaiden suurinta finanssipalvelukonsernia, joten sillä on ainutlaatuinen asema toimia pohjoismaisten yritysten ja laitosten luonnollisena kumppanina investointipankkitoiminnassa. Meistä voi kuitenkin tulla vahvoja vain, jos toimintamme on kannattavaa", sanoo Nordea Securitiesin johtaja Frans Lindelöw. Nordea Securitiesin henkilöstömäärä on tällä hetkellä 560 ja vähennys koskee noin sataa eri maissa ja toiminnoissa työskentelevää henkilöä. Prosessi toteutetaan erikseen kussakin maassa paikallisen lainsäädännön mukaisesti. Henkilöstölle pyritään tiedottamaan asiasta lokakuun loppuun mennessä. Lisätietoja: Frans Lindelöw, toimitusjohtaja, Nordea Securities, +46 8 407 92 01 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/19/20020919BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/19/20020919BIT00080/wkr0002.pdf

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.