Nordea teki parhaan lainatarjouksen Tallinnan kaupungille

Nordea teki parhaan lainatarjouksen Tallinnan kaupungille Tallinnan kaupunki on päättänyt ottaa Nordea Pankista kuluvalle vuodelle budjetoidun 25 miljoonan euron lainan. Kaupunginhallituksen mukaan Nordean lainaehdot olivat joustavimmat ja edullisimmat. Laina maksetaan takaisin viiden vuoden aikana ja korko on sidottu 6 kuukauden euriboriin. Lainaehtojen mukaan kaupunki voi saada vuoden ajaksi vapautuksen lyhennyksistä ja alkaa maksaa lainaa takaisin laina- ajan toisena vuonna. Yhteensä kymmenen paikallista ja kansainvälistä pankkia tarjosi lainaa Tallinnan kaupungille. Loppusuoralle pääsi neljä pankkia, jotka olivat Nordea, HypoVereinsbank, Bayerische LB/LB Kiel ja Sampo. Lisätietoja: Juhani Seilenthal, Nordea, Viro, p. +372 6283 200 Seija Turpeinen, viestintä, p. (09) 165 42652 Nordea on Pohjoismaiden ja Itämeren alueen johtava finanssipalvelukonserni. Konsernilla on neljä liiketoiminta-aluetta: vähittäispankki, suuret yritys- ja yhteisöasiakkaat, varallisuudenhoito ja henkivakuutus sekä vahinkovakuutus. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta, 1245 konttoria ja 125 vakuutuspalvelupistettä 22 maassa. Konserni on maailman johtava Internet-pankkipalveluiden tarjoaja ja sillä on lähes 3 miljoonaa verkkopankkiasiakasta. Nordea noteerataan Helsingin, Kööpenhaminan ja Tukholman pörsseissä. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00240/wkr0002.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com