Nordea tukee pohjoismaista naistennistä

Nordea tukee pohjoismaista naistennistä perustamalla Nordea Tennis Teamin Nordea perustaa Nordea Tennis Teamin, joka muodostuu Pohjoismaiden parhaista naistennispelaajista: Karina Jacobsgaard (Tanska), Emma Laine (Suomi), Ina Sartz (Norja) ja Åsa Svensson (Ruotsi). - Ensimmäistä kertaa urallani yksi Pohjoismaiden suurimmista yrityksistä satsaa naistennikseen, Emma Laine sanoo. Tukea tarvitaan, jotta meillä olisi samat mahdollisuudet kuin miehillä. Uskon, että tällä on suuri merkitys naistenniksen kehitykselle Pohjoismaissa. Kyse on yhteistyöstä, jonka avulla Nordea pyrkii tukemaan naistenniksen kehitystä kaikkialla Pohjoismaissa. Nordea Tennis Team on pitkäaikainen hanke, jossa pelaajia avustetaan matka- ja valmennuskustannuksissa. Toimintaa arvioidaan aloitusvuoden jälkeen, jotta sitä voidaan kehittää edelleen vuonna 2004. - Tämä on toinen vaihe Nordean naistenniksen sponsorointikonseptissa, Nordean sponsoroinnista vastaava viestintäjohtaja Lauri Peltola sanoo. - Ensimmäisessä vaiheessa luotiin Nordea Nordic Light Open, joka on Pohjoismaiden suurin naispelaajien tennisturnaus ja ainoa naisten WTA- turnaus Pohjoismaissa. Nordea on turnauksen pääsponsori. Turnaus oli menestys, joten voimme nyt siirtyä seuraavaan vaiheeseen ja perustaa Nordea Tennis Teamin. - Kansainväliset suurkilpailut kotimaan kamaralla ovat tarpeen, jotta voidaan herättää ihmisten kiinnostusta lajia kohtaan ja luoda esikuvia. Tennis on maailman suosituin naisten yksilölaji ja nyt pohjoismaalaisilla pelaajilla on selkeä turnaustavoite, johon pyrkiä, sanoo Mikael Larsson, Nordea Nordic Light Openin toimitusjohtaja. Kilpailu järjestetään vuorovuosina kussakin Pohjoismaassa. Tänä vuonna turnaus pelataan 2-10. elokuuta Espoossa. Lisätietoja: Lauri Peltola, viestintäjohtaja, 050-324 1445 Mikael Larsson, toimitusjohtaja, Nordea Nordic Light Open, +46 8 70 734 20 93 Marjo Rinne, yhteyspäällikkö, Nordea Tennis Team, 050-385 3059 www.nordea.com www.nordiclightopen.com www.wtatour.com Nordean sponsoroinnin periaatteet: · Nordean sponsorointi on sekä pohjoismaista että paikallista. · Sponsorointipäätökset tehdään perusteellisten arvotutkimusten perusteella ja sponsorointisopimuksista tehdään sijoitetun pääoman tuottomittaukset. · Nordea tukee lähinnä Nordean urheilulajiperheeseen kuuluvia lajeja, eli jalkapalloa, alppihiihtoa, tennistä ja golfia. Tukea annetaan myös kulttuuriin ja yhteiskuntaan liittyville hankkeille. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/28/20030128BIT00500/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/28/20030128BIT00500/wkr0006.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com