Nordealle uusi konsernin talousjohtaja ja konsernin johtoryhmän jäsen

Heikki Ilkka on nimitetty Nordean talousjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän raportoi konsernijohtaja Casper von Koskullille. Muutokset tulevat voimaan 1. tammikuuta 2016.

Heikki Ilkka, 45, tuli Nordean palvelukseen huhtikuussa 2015, jolloin hän aloitti Group Financen vetäjänä. Aiemmin hän työskenteli pitkään Ernst & Youngilla. Marraskuusta 2015 lähtien hän on johtanut konsernin tuki- ja palvelutoimintoihin kuuluvaa Group Finance & Business Control -yksikköä. Tämä yksikkö raportoi 1. tammikuuta 2016 alkaen suoraan konsernijohtajalle.

- Odotan kovasti pääseväni tekemään työtä Heikin kanssa ja toivotan hänet tervetulleeksi konsernin johtoryhmään. Hän tuo mukanaan arvokasta osaamista ja pitkäaikaista rahoitusalan kokemusta, jotka tukevat taloudellisia painopisteitämme ja matkaamme kohti tulevaisuuden pankkia, konsernijohtaja Casper von Koskull sanoo.

Lisätietoja:
Claus Christensen, konserniviestintä, +45 2524 8993

Nordean on julkistettava tässä tiedotteessa annetut tiedot Ruotsissa annetun rahoitusinstrumenteilla käytävää kauppaa koskevan lain (1991:980) ja/tai Ruotsissa annetun arvopaperimarkkinalain (2007:528) mukaisesti.

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com