Nordean ensimmäisen neljänneksen tulos julkistetaan tiistaina 24. huhtikuuta 2012

Lehdistötiedote julkistetaan noin klo 8.00 Suomen aikaa.

Lehdistö- ja analyytikkotilaisuus
Aika: 9.30 CET
Paikka: Smålandsgatan 17, Tukholma

Osavuosikatsauksen esittelee konsernijohtaja Christian Clausen. Tilaisuudessa käytettävä kieli on englanti. Tilaisuutta voi seurata Internetissä osoitteessa www.nordea.com, jossa myös tilaisuuden esitysmateriaali on saatavana.

Kansainvälinen puhelinkonferenssi analyytikoille
Aika: 15.30 CET
Osallistujia pyydetään soittamaan numeroon +44 20 7784 1036 viimeistään kymmenen minuuttia ennen tilaisuuden alkua, confirmation code 4158737#.

Puhelinkonferenssiin osallistuvat konsernijohtaja Christian Clausen, talousjohtaja Fredrik Rystedt, riskienhallinnan johtaja Ari Kaperi ja sijoittajasuhteista vastaava johtaja Rodney Alfvén.

Tilaisuudesta laaditaan editoitu versio, joka on saatavana osoitteesta www.nordea.com. Konferenssia voi seurata 1. toukokuuta saakka uudelleen numerosta +44 20 7111 1244, access code 4158737#.

Analyytikko- ja sijoittajatilaisuus Lontoossa 25. huhtikuuta
Aika: 8.00 paikallista aikaa
Paikka: J.P. Morgan Cazenove Offices, 10 Aldermanbury, London EC2V 7RF

Tilaisuudessa ovat läsnä talousjohtaja Fredrik Rystedt, riskienhallinnan johtaja Ari Kaperi sekä Rodney Alfvén ja Andreas Larsson sijoittajasuhteet-yksiköstä. Tilaisuus kestää noin tunnin.

Ilmoittautumiset Lontoossa järjestettävään tilaisuuteen ottaa vastaan Amy Youlden, sähköposti amy.r.youlden@jpmorgan.com (puhelin +44 207 134 91 38).

Lisätietoja:

Rodney Alfvén, sijoittajasuhteet, +46 8 614 7880
Kati Tommiska, konserniviestintä, 09 165 42320

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com