Nordean hallitus päätti fuusiosuunnitelmien toteuttamisesta

Nordea Bank AB:n (publ) hallitus on tänään päättänyt jatkaa Nordean ja sen tytärpankkien Nordea Pankki Suomi Oyj:n, Nordea Bank Danmark A/S:n ja Nordea Bank Norge ASA:n fuusioprosessia siten, että fuusiot saadaan päätökseen vuoden 2017 alkuvaiheessa.

Kaikki viranomaishyväksynnät Nordea Pankki Suomen ja Nordea Bank AB:n fuusion toteuttamiseksi on saatu. Tanskassa ja Norjassa prosessi etenee rakentavassa hengessä.

Fuusioiden perusteet ovat ennallaan ja niistä on kerrottu aikaisemmissa tiedotteissa.

Lisätietoja:

Rodney Alfvén, sijoittajasuhteet, +46 72 235 05 15
Kati Tommiska, konserniviestintä, 09 4245 1006

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com