Nordean kauppiaspalvelutoiminnan myynti Netsille saatiin päätökseen

Kauppa, jolla Nordea myi kauppiaspalvelutoimintansa Netsille, saatiin tänään päätökseen.

Kuten 15. kesäkuuta 2015 julkaistussa lehdistötiedotteessa kerrottiin, kauppahinta oli 230 miljoonaa euroa ja se perustui toiminnan yritysarvoon (Enterprise Value). Nordean kaupasta saama myyntivoitto verojen jälkeen on noin 175 miljoonaa euroa. Myyntivoitto koostuu noin 178 miljoonan euron erästä, joka kirjataan liiketoiminnan muihin tuottoihin, ja noin 3 miljoonan euron erästä, joka kirjataan tuloveroihin.

Lisätietoja:
Rodney Alfvén, sijoittajasuhteet, +46 72 235 05 15
Anni Hiekkanen, konserniviestintä, 09 165 42320

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com