Nordean nimitystoimikuntaan lisätään Cevian Capitalin edustaja

Report this content

Cevian Capital ilmoitti 21. joulukuuta 2018 hankkineensa noin 2,3 prosentin omistusosuuden Nordea Bank Oyj:stä. Ilmoituksen seurauksena nimitystoimikunta on tämänpäiväisessä kokouksessaan hyväksynyt Cevian Capitalin pyynnön osallistua nimitystoimikunnan toimintaan ja nimittänyt Christer Gardellin nimitystoimikunnan jäseneksi.

Nimitystoimikunta jatkaa työtään ja odottaa saavansa sen päätökseen helmikuussa 2019 voidakseen toimittaa ehdotuksensa ajoissa varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Nimitystoimikunnan kokoonpano:

Kari Stadigh, Sampo Oyj:n konsernijohtaja ja nimitystoimikunnan puheenjohtaja
Mogens Hugo, Nordea-fondenin nimittämä
Hans Sterte, Alectan varallisuudenhoidosta vastaava johtaja
Risto Murto, Varman toimitusjohtaja
Björn Wahlroos, Nordean hallituksen puheenjohtaja
Christer Gardell, Cevian Capital AB:n toimitusjohtaja ja toinen yhtiön perustajista

Varsinainen yhtiökokous pidetään torstaina 28. maaliskuuta 2019 Helsingissä.

Lisätietoja:
Kari Stadigh, 010 516 0004

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.

Avainsanat: