Nordean omistamien Nets Holding A/S:n osakkeiden myynti on saatu päätökseen

Nordean 20,7 prosentin omistusosuus Nets Holding A/S:ssä on myyty yhteenliittymälle, johon kuuluvia rahastoja hallinnoivat Advent International, ATP ja Bain Capital. Kauppa saatiin päätökseen tänään.

Nordea sai myynnistä kaiken kaikkiaan noin 3,5 miljardia Tanskan kruunua (noin 470 miljoonaa euroa), joten verovapaa myyntivoitto on noin 2,8 miljardia Tanskan kruunua (378 miljoonaa euroa). Se kirjataan kolmannella neljänneksellä muihin tuottoihin.

Lisätietoja annetaan ostajana olevan yhteenliittymän tänään julkistamassa lehdistötiedotteessa.

Lisätietoja:
Rodney Alfvén, sijoittajasuhteet, +46 8 614 7880 tai +46 72 235 05 15
Konserniviestintä, 09 165 42320

Nordean on julkistettava tässä tiedotteessa annetut tiedot Ruotsissa annetun rahoitusinstrumenteilla käytävää kauppaa koskevan lain (1991:980) ja/tai Ruotsissa annetun arvopaperimarkkinalain (2007:528) mukaisesti.

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com