Nordean suuri talouskeskustelu SuomiAreenassa: Talous tukevalle pohjalle

Nordean perjantaina 14.7. järjestämässä paneelikeskustelussa joukko eturivin vaikuttajia pohtii, miten Suomen talous korjataan tukevalle pohjalle siten, että myös tulevien sukupolvien hyvinvointi on turvattu.

Keskustelijoina ovat liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner , Nokian ja F-Securen hallitusten puheenjohtaja Risto Siilasmaa , Työeläkevakuuttajat TELA ry:n toimitusjohtaja Suvi-Anne Siimes sekä Nordean pääekonomisti Aki Kangasharju . Keskustelun juontaa toimittaja Johanna Korhonen .

- Taloudessa tapahtuu tällä hetkellä isoja ja nopeita muutoksia. Maailmantalouden painopiste siirtyy vanhoista teollisuusmaista kehittyviin talouksiin, kun samaan aikaan Euroopassa ikäännytään. Tällä kaikella on merkittäviä vaikutuksia Suomeen. Nyt onkin pohdittava, millaisia päätöksiä meidän pitää nyt tehdä, jotta Suomi menestyy ja tulevatkin sukupolvemme pärjäävät seuraavina vuosikymmeninä, Aki Kangasharju toteaa.

”Talouden pelastuspaketti: pakkokiina, syntivero, perustulo…” -keskustelu järjestetään perjantaina 14.7. klo 10.00‒11.15 osoitteessa Antinkatu 5, Pori. Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan keskustelua.

Lisätietoja:

Satu Malkamäki, lehdistöpäällikkö, p. 050 448 1182

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta, 31 500 työntekijää ja konttoreita 600 toimipaikassa. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com