Nordean tilinpäätös euroissa

Nordean tilinpäätös euroissa Nordea AB:n (publ) ("Nordea") varsinaisessa yhtiökokouksessa huhtikuussa 2000 päätettiin, että 1. tammikuuta 2001 alkaen yhtiön kirjanpitovaluutta tulee olemaan euro ja yhtiön osakepääoma sekä osakkeen nimellisarvo ilmoitetaan euroina. Ruotsin Patent- och Registeringsverket on nyt toteuttanut osakepääoman ja osakkeen nimellisarvon muutokset. Euroksi muuntamisen jälkeen Nordean osakepääoma on 1 181 921 794,07 euroa ja osakkeen nimellisarvo 0,39632 euroa (pyöristettynä). Osakkeiden määrä on 2 982 258 840. Yhtiökokouksen tekemän päätöksen mukaisesti Nordean kirjanpito- ja raportointivaluuttana käytetään kuluvasta tilikaudesta lähtien yksinomaan euroa. Lisätietoja: Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 86 11 Björn Westberg, Investor Relations, +46 8 614 7850 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00440/bit0002.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com