Nordean toisen neljänneksen tulos julkistetaan keskiviikkona 20. heinäkuuta 2016

Johdon osavuotinen selvitys julkistetaan noin kello 8.00 Suomen aikaa.

Lehdistötilaisuus:
Aika: 9.00 CET. Ilmoittautuminen alkaa kello 8.30 CET.
Turvallisuussyistä osallistujia pyydetään esittämään voimassa oleva henkilöllisyystodistus.
Paikka: Mäster Samuelsgatan 17, Tukholma

Konsernijohtaja Casper von Koskull esittelee tuloksen. Kuten aiemmin on ilmoitettu, tilaisuudessa esitellään myös tärkeimmät tulokset sisäisestä selvityksestä, joka koskee Panamaan liittyviä yhtiöjärjestelyitä Nordean Luxemburgissa toimivassa International Private Banking -yksikössä.

Tilaisuudessa käytettävä kieli on englanti. Tilaisuutta voi seurata Internetissä osoitteessa www.nordea.com , jossa myös esitysmateriaali on saatavana. Tilaisuuden jälkeen konsernin operatiivinen johtaja Torsten Hagen Jørgensen vastaa kysymyksiin webcast-lähetyksessä.

Tilaisuuteen voi ilmoittautua lähettämällä sähköpostia Magnus Nelinille osoitteeseen: magnus.nelin@nordea.com

Kansainvälinen puhelinkonferenssi analyytikoille
Aika: 14.30 CET

Puhelinkonferenssiin osallistuvat konsernin operatiivinen johtaja Torsten Hagen Jørgensen, riskienhallinnan johtaja Ari Kaperi ja sijoittajasuhteista vastaava johtaja Rodney Alfvén.
Lyhyen esityksen jälkeen on mahdollisuus esittää kysymyksiä

Osallistujia pyydetään soittamaan numeroon +44(0)20 3427 1905, confirmation code 7854006 # viimeistään kymmenen minuuttia ennen tilaisuuden alkua.

Konferenssista laaditaan editoitu versio, joka on saatavana osoitteesta www.nordea.com . Konferenssia voi seurata 3. elokuuta saakka uudelleen numerosta +44 (0)20 3427 0598, access code 7854006 #

Analyytikko- ja sijoittajatilaisuus Lontoossa 21. heinäkuuta
Aika: 8.15 paikallista aikaa

Paikka: Nordea Bank, 5 Aldermanbury Square, EC2V 7BP, London

Tilaisuudessa ovat läsnä konsernijohtaja Casper von Koskull, konsernin operatiivinen johtaja Torsten Hagen Jørgensen, riskienhallinnan johtaja Ari Kaperi sekä Rodney Alfvén, Andreas Larsson ja
Pawel Wyszynski sijoittajasuhteet-yksiköstä. Esitys kestää noin tunnin ja sen yhteydessä voi esittää kysymyksiä.

Tilaisuuteen voi ilmoittautua lähettämällä sähköpostia Ruby Megranille osoitteeseen: ruby.megran@nordea.com

Johdon osavuotinen selvitys julkistetaan englanniksi ja ruotsiksi
Johdon osavuotinen selvitys julkistetaan englanniksi ja ruotsiksi. Lehdistötiedote, jossa esitetään yhteenveto tuloksista, julkistetaan englanniksi, suomeksi, ruotsiksi, tanskaksi ja norjaksi.

:
Rodney Alfvén, sijoittajasuhteet, +46 722 350 515

Anni Hiekkanen, konserniviestintä, 09 424 51006

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com