Nordean vuoden 2016 nimitysvaliokunta valittu

Nordean varsinaisessa yhtiökokouksessa vuonna 2015 päätettiin perustaa nimitysvaliokunta. Nimitysvaliokunnan tehtävänä on tehdä vuoden 2016 varsinaiselle yhtiökokoukselle ehdotuksia, jotka koskevat hallituksen jäsenten, hallituksen puheenjohtajan ja tilintarkastajan valintaa sekä hallituksen jäsenten ja tilintarkastajan palkkioita.

Nimitysvaliokunnan muodostavat Nordean niiden neljän äänioikeudeltaan suurimman osakkeenomistajan edustajat, jotka haluavat osallistua valiokunnan työskentelyyn. Kullakin näistä osakkeenomistajista on oikeus nimittää yksi jäsen. Myös Nordean hallituksen puheenjohtaja on nimitysvaliokunnan jäsen.

Nimitysvaliokunnan kokoonpano:
Torbjörn Magnusson, toimitusjohtaja, If, Sampo Oyj:n nimittämä
Mogens Hugo, Nordea-fondenin puheenjohtaja
Katarina Thorslund, Alectan talousjohtaja ja varatoimitusjohtaja
Anders Oscarsson, AMF:n ja AMF Fonderin osaketoiminnasta vastaava johtaja
Björn Wahlroos, hallituksen puheenjohtaja

Nimitysvaliokunnan puheenjohtajaksi on valittu Torbjörn Magnusson.

Varsinainen yhtiökokous pidetään torstaina 17. maaliskuuta 2016.

Osakkeenomistajan, joka haluaa tehdä ehdotuksen nimitysvaliokunnalle, tulee toimittaa se kirjallisena viimeistään 31. joulukuuta 2015. Ehdotukset tehdään Nordean verkkosivuilla osoitteessa www.nordea.com tai lähetetään osoitteeseen:
Nordea Bank AB (publ)
Valberedningen
c/o Group Legal, H 50

Lisätietoja:

Torbjörn Magnusson, +46 8 792 81 12

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com