Osavuosikatsaus tammi-maaliskuu 2001

Osavuosikatsaus tammi-maaliskuu 2001 Perusliiketoiminnan tulos oli hyvä · Ensimmäisen neljänneksen liikevoitto oli 555 miljoonaa euroa, kasvua 17 prosenttia edellisvuoden viimeisestä neljänneksestä · Oman pääoman tuotto ilman liikearvon vaikutusta oli 19,7 prosenttia · Tulos oli parempi kuin koskaan aikaisemmin lukuunottamatta sijoitustoiminnan tulosta · Rahoituskate kasvoi edelleen · Palkkiotuotot pienenivät vain hieman osakemarkkinoiden levottomuudesta huolimatta · Kulut laskivat 10 prosenttia, kun CBK:n vaikutus otetaan huomioon · Luottotappiot olivat edelleen matalalla tasolla, vain 0,14 prosenttia luottokannasta · Yhdistymisprosessi jatkuu suunnitelmien mukaan · Solo tuotiin Tanskan markkinoille, yli 100 kauppiasta on tehnyt Solo-sopimuksen · ArosMaizelsin uudeksi nimeksi tulee Nordea Securities · Nordean kahden puolalaispankin yhdistäminen aloitettiin · Shipping, Offshore & Oil Services -toiminto perustettiin · Liiketoiminnan tärkeimmät tapahtumat · Verkkopankkiasiakkaita on 2,3 miljoonaa. · Internetissä maksetaan yli 7,0 miljoonaa laskua kuukaudessa, kasvua 13 prosenttia joulukuusta. · Vähittäispankki: Liikevoitto nousi 458 miljoonaan euroon. · Corporate and Institutional Banking: Liikevoitto oli 140 miljoonaa euroa. · Hoidossa oleva varallisuus: Tehtyjen uusien sijoitusten määrä kasvoi. Hoidossa oleva varallisuus kuitenkin pieneni 97 miljardiin euroon sijoitusten markkina-arvojen huonon kehityksen vuoksi. · Vahinkovakuutus: Vakuutustekninen tulos parani, mutta osakemarkkinoiden heikko kehitys vaikutti kielteisesti vakuutustoiminnan tulokseen. · ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00630/bit0001.doc The full report http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00630/bit0001.pdf The full report

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.