Peter Nyegaard lähtee Nordeasta

Konsernin johtoryhmän jäsen Peter Nyegaard on päättänyt lähteä Nordeasta. Hän on viimeksi toiminut suurasiakkaat ja pääomamarkkinat ‑liiketoiminta-alueen Chief Operating Officerina ja Tanskan maajohtajana.

- On ollut etuoikeus saada olla mukana muodostamassa Nordeaa ja Pohjoismaiden pankkisektorin vahvinta pääomamarkkina- ja suurasiakastoimintaa. Työtä on ollut paljon, ja 26 pankkivuoden jälkeen haluan nyt viettää aikaa perheeni kanssa ja pohtia tulevaa uraani, Peter Nyegaard sanoo.

- Peter Nyegaardilla on pitkän uransa aikana ollut merkittävä rooli Nordean pääomamarkkina- ja suurasiakastoiminnan kehittämisessä. Hän on vaikuttanut ratkaisevasti Nordean vahvaan asemaan tällä pankkitoiminnan osa-alueella. Toivotan hänelle kaikkea hyvää, konsernijohtaja Christian Clausen sanoo.

Vähittäispankin varajohtaja Mads G. Jakobsen on nimitetty Tanskan maajohtajaksi.

Lisätietoja:
Kati Tommiska, konserniviestintä, 050 382 1391

Nordean on julkistettava tässä tiedotteessa annetut tiedot Ruotsissa annetun rahoitusinstrumenteilla käytävää kauppaa koskevan lain (1991:980) ja/tai Ruotsissa annetun arvopaperimarkkinalain (2007:528) mukaisesti.

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com