Postgirot sulautuu Nordeaan

Postgirot sulautuu Nordeaan Postgirot Bank AB (publ) on fuusioitu Nordea Bank Sverige AB:hen (publ) 20. joulukuuta 2002. Fuusion myötä yhtiö lakkaa olemasta juridisena henkilönä. Postgirotin maksujärjestelmä ja palvelut toimivat kuten tähänkin asti, mutta nyt ne ovat osa Nordea Bank Sverige AB:tä. Tuotenimenä Postgirot on kuitenkin edelleen käytössä. Nordea osti Postgirot Bankin vuonna 2001. Yhtiöstä tehtiin ensin Nordea Bank Sverige AB:n tytäryhtiö. Ruotsin Patent- och registreringsverket on tänään rekisteröinyt Ruotsin rahoitustarkastuksen myöntämän fuusioluvan. Fuusio lisää Nordean mahdollisuuksia tarjota asiakkaille nopeampia ja parempia maksuvaihtoehtoja sekä tehostaa liiketoiminnan prosesseja. Noin 90 prosentilla kaikista ruotsalaisista yrityksistä, kunnista ja yhdistyksistä on asiakassuhde Postgirotiin. Postgirotin maksupalveluita käyttää yhteensä 425 000 yritystä ja 800 000 yksityishenkilöä. Lisätietoja: Ann-Leena Mikiver, viestintä, Ruotsi, +46 8 614 90 07 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00190/wkr0002.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com