SELVENNYS: Oikeudelta Nordealle myönteinen päätös Norjan verokiistassa

SELVENNYS: Oikeudelta Nordealle myönteinen päätös Norjan verokiistassa Nordean englannin-, suomen- ja norjankielisessä lehdistötiedotteessa kerrotaan, että tulevat noin 750 miljoonan Norjan kruunun verosäästöt "...ilmoitetaan tulona toisen neljänneksen osavuositilinpäätöksessä 2001". Tämä pitää paikkansa Christiania Bankin tilinpäätöstietojen suhteen. Nordean konsernitilinpäätöksessä oikeuden päätös toteutetaan tarkistamalla konsernin liikearvoa Christiania Bankin osalta. Lisätietoja: Arne Liljedahl, Chief Financial Officer, + 46 8 614 79 96 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 78 52 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00330/bit0001.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com