Nordisk Renting hankkii Keskolta lisää kiinteistöjä 104 MEUR:lla

Nordisk Renting Oy on solminut sopimuksen Suomen johtavan kaupan alan palvelu- yrityksen Kesko Oyj:n kanssa yhteensä 20 kiinteistöä sisältävän kiinteistösalkun hankinnasta. Kiinteistöt sijaitsevat eri puolella Suomea, ja osapuolet ovat solmineet erikseen jokaisesta kiinteistöstä kymmenestä viiteentoista vuoteen kestävät vuokrasopimukset. Kokonaisinvestointi on noin 104 miljoonaa euroa.

Kesko Oyj on vähittäiskauppayritys joka toimii mm päivittäistavarakaupan, rakentamis- ja sisustustuotteiden kaupan, sekä maatalous- ja konekaupan alueilla. Kesko toimii pääasiassa Suomessa, mutta toimintaa on myös muissa Pohjoismaissa sekä Baltiassa kuin myös Venäjällä. Konsernin myynti vuonna 2004 oli 7,6 miljardia euroa. “Kiinteistöjemme myynti on osa viime vuosien strategiaamme vapauttaa pääomia ydintoimintoihimme. Pitkäaikainen yhteistyö asiantuntevan kiinteistöomistajan, Nordisk Rentingin kanssa sopii meille erinomaisesti ”, sanoo Juhani Järvi, Kesko Oyj:n talous- ja rahoitusjohtaja. Kiinteistösalkku sisältää Keskon keskusruokavaraston Vantaalla, johon tehdään noin 3 miljoonan euron lisäinvestointi, Keskon kokonaan omistaman tytäryhtiön Kaukomarkkinoiden pääkonttorin ja keskusvaraston Espoossa ja 17 vähittäisruokatavarakauppakiinteistöä. Vuokrattava kokonaispinta-ala on noin 108,000 neliömetriä. Vantaan keskusvarasto ja Kaukomarkkinoiden kiinteistö Espoossa sijaitsevat keskeisesti kehäteiden ja Helsinki-Vantaan lentoaseman läheisyydessä. Kesko on ollut Nordisk Rentingin asiakas vuodesta 2000, ja Nordisk Renting omistaa jo ennestään kahdeksan Keskolle vuokrattua liikekiinteistöä joiden kokonaispinta-ala on noin 113,000 neliömetriä. “Olemme tyytyväisiä siihen, että laajennamme pitkäaikaista ja arvokasta yhteistyömme yhden Suomen johtavan kaupan alan yrityksen, Keskon kanssa”, sanoo Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. “Suomen markkinoilla on jatkuvasti kasvava kiinnostus kehittyneisiin kiinteistöjen omistus- ja vuokraratkaisuihin joissa Kesko on edelläkävijä.” Halutessasi lisätietoja, ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, Toimitusjohtaja, Nordisk Renting AB, puh +46 8 506 198 00 Juhani Järvi, Talous- ja rahoitusjohtaja, Kesko Oyj, puh, +358 (0)1053 22209

Yrityksestä

RBS Nordisk Renting tarjoaa taloudellisesti vahvoille yrityksille ja julkisyhteisöille pitkäaikaisia vuokraratkaisuja jotta nämä voivat paremmin keskittyä omaan ydintoimintaansa. Kun yritykset omistamisen sijasta vuokraavat pitkäaikaisesti kiinteistöt RBS Nordisk Rentingiltä, ne luovat tilaa varsinaisen liiketoimintansa kasvulle ja kehittämiselle. RBS Nordisk Rentingin tase on yli 2 miljardia euroa ja kotimarkkina-alue on Pohjoismaat. RBS Nordisk Rentingin omistaja on The Royal Bank of Scotland, joka on Euroopan kolmanneksi suurin pankki. Lisätietoja www.rbsnordiskrenting.com tai www.rbs.com