YIT:n pääkonttorikiinteistön merkittävä laajennus- ja modernisointihanke valmistunut

YIT:n pääkonttorikiinteistöllään suorittamat rakennustyöt on vastaanotettu sovitun mukaisesti ja ajallaan. Nordisk Renting Oy on valmistumisen yhteydessä maksanut YIT Rakennus Oy:lle urakkahinnan 69 MEUR (ALV 0%) ja YIT Oyj on ottanut laajennetut tilat käyttöönsä pitkäaikaisen vuokrasopimuksen perusteella.

Ruokakesko Oy on jo aikaisemmin ottanut laajennetut ja modernisoidut K-Supermarket Mustapekan tilat uudistettuna käyttöönsä pitkäaikaisen vuokrasopimuksen perusteella ja myös Alko on avannut vuokraamansa liiketilan.

YIT:n pääkonttorikiinteistö muodostuu kahdesta kiinteistöstä Panuntie 6:ssa ja Panuntie 11:sta jotka sijaitsevat erinomaisten liikenneyhteyksien varrella Käpylän aseman välittömässä läheisyydessä. Alue on jatkuvasti kehittyvä toimistokeskittymäalue ja
K-Supermarket Mustapekka on alueen johtava toimija päivittäistavarakaupassa.

”YIT:lle kiinteistön valmistuminen merkitsee strategisen tavoitteen saavuttamista, jossa lähtökohtana on ollut omien toimintojen keskittäminen saman katon alle. Helsingin Käpylässä sijaitseva pääkonttorikiinteistö jatkaa valtakunnallisesti toteutettua YIT:n toimitalojen sarjaa. Toimintojen keskittämisellä YIT hakee synergiaetujen tehostumista sekä kustannustehokkuutta tila- ja palveluratkaisujen osalta,” kertoo YIT Rakennus Oy:n Transaktiojohtaja, Seppo Martikainen.

”RBS Nordisk Renting on ollut pitkäaikainen ja mieluisa yhteistyökumppani YIT:lle. Olemme toteuttaneet yhdessä erityyppisiä sijoitushankkeita toimistotiloista kauppakeskuksiin ympäri Suomen. RBS Nordisk Renting omistaa myös muita YIT:n Suomessa sijaitsevia toimitaloja,” sanoo Seppo Martikainen.

RBS Nordisk Renting vuokraa kiinteistöjä taloudellisesti vahvoille yrityksille ja julkisyhteisöille pitkäaikaisin vuokrasopimuksin. RBS Nordisk Renting sijoittaa vuokralaisten kannalta strategisesti tärkeisiin kiinteistöihin ja yleensä vuokra-ajat ovat vähintään 15 vuotta.
RBS Nordisk Rentingin tekemät sijoitukset Suomessa viimeisen vuoden aikana ovat noin 300 MEUR.
YIT:n pääkonttorikiinteistöhankkeen lisäksi vuoden aikana tehtyjä rakennusprojekteja on yhteistyössä YIT:n kanssa toteutettava pian valmistumassa oleva Espoon kaupungille vuokrattu Entresse kauppakeskukseen tuleva kirjasto-, arkisto ja kirjaamo Espoossa, Pirkkalan kunnan käyttöön toteutettava Nuolialan päiväkoti Pirkkalaan ja useiden
K-citymarket kiinteistöjen laajennustyöt.

RBS Nordisk Rentingin sijoituskanta Suomessa on investointiarvoltaan yli miljardi euroa.

Halutessasi lisätietoja ystävällisesti ota yhteys:
Sami Järveläinen, Maajohtaja, Nordisk Renting Oy, puh + 358 50 380 9984
Seppo Martikainen, Johtaja, Transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh + 358 20 433 2905

Yrityksestä

RBS Nordisk Renting tarjoaa taloudellisesti vahvoille yrityksille ja julkisyhteisöille pitkäaikaisia vuokraratkaisuja jotta nämä voivat paremmin keskittyä omaan ydintoimintaansa. Kun yritykset omistamisen sijasta vuokraavat pitkäaikaisesti kiinteistöt RBS Nordisk Rentingiltä, ne luovat tilaa varsinaisen liiketoimintansa kasvulle ja kehittämiselle. RBS Nordisk Rentingin tase on yli 2 miljardia euroa ja kotimarkkina-alue on Pohjoismaat. RBS Nordisk Rentingin omistaja on The Royal Bank of Scotland, joka on Euroopan kolmanneksi suurin pankki. Lisätietoja www.rbsnordiskrenting.com tai www.rbs.com