eQ Pankin osto on vahvistettu

Nordnet Bank AB tiedotti aiemmin sopimuksesta Straumur Burdaras Investment Bank hf:n kanssa, jonka myötä eQ Oyj:n osakkeet siirtyvät 100 prosenttisesti Nordnetin haltuun 400 miljoonan kruunun käteissuoritusta vastaan. Kaupan on hyväksynyt sekä Suomen että Ruotsin Finanssivalvonta. Täten Nordnet on tänään saanut päätökseen yritysoston ja on nyt eQ:n uusi omistaja.

- Yritysoston myötä Nordnetin palveluvalikoima laajenee, markkina-asema pohjoismaisilla markkinoilla vahvistuu ja asiakasmäärä Suomessa kasvaa. Uskon suomalaisen säästämismarkkinan potentiaaliin ja yritysoston myötä vahvistamme markkina-asemaamme huomattavasti sekä Suomessa että Pohjoismaissa, sanoo Nordnetin toimitusjohtaja Carl-Viggo Östlund. Suomen suurimmalla online-välittäjällä eQ:lla on 57 000 asiakasta ja sen liiketoiminta-alueet ovat arvopaperinvälitys, varainhoito ja corporate finance -palvelut. Nordnet on tänään allekirjoittanut aiesopimuksen myydäkseen eQ:n corporate finance -toiminnot yksikön nykyiselle johdolle. eQ:n entinen varatoimitusjohtaja Pekka Virtanen on nimetty eQ:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Uuteen hallitukseen kuuluvat: puheenjohtaja Carl-Viggo Östlund, Bengt Baron, Petteri Walldén ja Pekka Virtanen.

Yrityksestä

Nordnet on pohjoismainen pankki, jossa asiakkaat voivat ottaa säästämisen ja sijoittamisen haltuunsa. Nordnetin 350 työntekijää Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Ruotsissa työskentelevät tehdäkseen Nordnetistä parhaan pankin pohjoismaisille sijoittajille.