Nordnet tuo Alpcot Russia R -rahaston Suomen markkinoille

Nordnetin Rahastomaailma kasvaa jälleen yhdellä uudella rahastoyhtiöllä, kun Alpcot Russia R -rahasto lanseerataan Nordnetin kautta.

Alpcot on pieni itsenäinen rahastoyhtiö. Yhtiön ruotsalaiset salkunhoitajat toimivat Lontoosta käsin. Björn Lindströmillä ja Katre Saardilla on kokemusta Itä-Euroopan ja Venäjän markkinoista aina 1990-luvun loppupuolelta lähtien. Alpcot Russia -rahasto sijoittaa yli 30 yhtiöön, joihin salkunhoitajat todella uskovat. Rahasto on lyönyt indeksin vuosina 2012 ja 2013. Se vastaanottaa 3 vuoden Morningstar-luokituksensa touko–kesäkuussa 2014.

Alpcot Russia -rahasto on ollut tarjolla aikaisemmin Nordnetin Ruotsin asiakkaille. Nordnet Ruotsissa Alpcot Russia R on ollut parhaiten tuottava Venäjä-rahasto viimeisen kolmen kuukauden, viimeisen kuuden kuukauden ja viimeisen vuoden ajalta.

-  Toivotamme Alpcotin tervetulleeksi Suomeen. Jatkamme määrätietoisesti rahastotarjontamme laajentamista tarjoamalla myös pienemmille rahastoyhtiöille helpon ja tehokkaan jakelukanavan yli 100 000 sijoitusasiakkaamme piiriin, sanoo Niklas Odenwall , Nordnet Suomen maajohtaja.

-  Olemme Alpcotilla iloisia, että voimme lanseerata rahastomme Suomessa Nordnetin kautta. Odotamme innolla, miten suomalaiset sijoittajat ottavat rahastomme vastaan ja toivomme rahastomme tuottavan sijoittajille hyvää tuottoa, sanoo Patrik Teste , Alpcot Capital Management Ltd.

Nordnet ei peri rahastosta merkintä- tai lunastuspalkkioita. Minimisijoitus rahastoon on 15 eur/merkintä. Rahastoa voi merkitä 16.4.2014 alkaen.

Lisätietoja antaa:

Niklas Odenwall Nordnet Suomen maajohtaja
040 565 6043 / niklas.odenwall@nordnet.fi

Lisätietoja Alpcot Capital Managementista antaa:
Patrik Teste, Portfolio Manager
+44 20 7518 0530 / info@alpcot.com

Nordnet is a Nordic online bank with about 501,300 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We provide services that simplifies savings and loans. With a modern and smart approach, we focus on active savers. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordnet on pohjoismainen pankki, jossa asiakkaat voivat ottaa säästämisen ja sijoittamisen haltuunsa. Nordnetin 350 työntekijää Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Ruotsissa työskentelevät tehdäkseen Nordnetistä parhaan pankin pohjoismaisille sijoittajille.