Lääkeyritys Novartis Finland Oy Suomen neljänneksi paras työpaikka

Lääkeyritys Novartis Finland Oy Suomen neljänneksi paras työpaikka Espoo 31.1.03 - Lääkeyritys Novartis Finland Oy on Suomen neljänneksi paras työpaikka. Ensimmäinen Suomen Parhaat työpaikat -kilpailun tulokset julkistettiin eilen. Kilpailuun osallistui 56 organisaatiota. "Henkilöstö on oikeasti tärkein pääomamme! Henkilöstön kehittäminen ja hyvinvointi on perusedellytys toimivalle työyhteisölle ja sitä kautta kannattavalle liiketoiminnalle" toteaa toimitusjohtaja Torbjörn Sonck. "Kilpailun tulos myös osoittaa, että teemme oikeita asioita oikeiden ihmisten kanssa" toteaa Sonck tyytyväisenä tulokseen. Novartis Finland Oy tekee työtä potilaan parhaaksi. Tavoitteena on potilaan elämänlaadun ja terveyden parantaminen. "Olemme ylpeitä panoksestamme suomalaiseen terveydenhuoltoon ja tämä ylpeys heijastuu selvästi työntekijöidemme asenteissa ja arvoissa", kertoo henkilöstöjohtaja Sirpa Laakso. Novartis Finland Oy panostaa vahvasti henkilöstönsä kouluttamiseen, kehittämiseen ja hyvinvointiin. Jokaiselle työntekijöille tehdään oma vuotuinen kehitys- ja koulutussuunnitelma vastaamaan työntekijöiden ja yrityksen tavoitteita. "Meillä on ollut jo pitkään käytössä yrityksemme oma hyvinvointiohjelma, joka toimii erinomaisena tukiverkkona työntekijöille monissa eri tilanteissa" kertoo Laakso edelleen. Hyvänä työnantajana pystymme pitämään hyvät ihmiset ja myös houkuttelemaan uusia huippuosaajia yritykseen, joka on tulevaisuuden liiketoiminnan kannalta tärkeätä. "Tämä on kahden kauppa - toimimmalla vastuullisena työantajana ja luomalla hyvät edellytykset työskentelylle saamme myös irti parhaat puolet ihmisistä. Ihmiset haluavat panostaa työhönsä ja ovat motivoituneita" jatkaa Laakso. Kilpailussa selvitettiin työpaikkojen paremmuutta uskottavuuden, kunnioituksen, oikeudenmukaisuuden, ylpeyden ja yhteishengen näkökulmasta. Novartis Finland Oy:n arvojen ja yhteiskuntavastuun (corporate citizenship) mukaisesti nämä tekijät ovat vahvasti esillä ja erittäin tärkeitä yrityksen jokapäiväisessä toiminnassa. Novartis Finland Oy:llä on 151 työntekijää, josta noin 80 henkilöä toimii yhtiön Suomen pääkonttorissa Espoon Tapiolassa ja loput lääkkeiden myyntitehtävissä ympäri Suomea. Suomen parhaat työpaikat -tutkimus perustuu yhdysvaltalaisen Great Place to Work - instituutin luomaan malliin. Tutkimuksen suorittaa LTT- tutkimus, joka on Helsingin kauppakorkeakoulun omistama. Ensi maaliskuussa julkistetaan Brysselissä sata Euroopan parasta työpaikkaa. Yhteyshenkilöt: Henkilöstöjohtaja Sirpa Laakso, 09 6133 2351, 040 536 0872, sirpa.laakso@pharma.novartis.com Viestintäpäällikkö Anne Jungell-Nortamo, 09 6133 2326, 040 583 4747, anne.jungell-nortamo@pharma.novartis.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/31/20030131BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/31/20030131BIT00530/wkr0002.pdf