Nuoret mukaan kehittämään ja toteuttamaan! - julkistamistilaisuus 11.3.2015 klo 8.30 – 10.30

Nuorten Akatemia julkistaa Nuorten oman ideoinnin oppaan ravintola Palacessa (Eteläranta 10, Helsinki) keskiviikkona 11.3.2015 klo 8:30-10:30.

Tule tutustumaan uudenlaiseen ideapajamalliin, jonka avulla nuoret voivat ideoida ja suunnitella heille merkittäviä projekteja. Tilaisuudessa julkistamme ideapajoihin pohjautuvan oppaan, jota voivat hyödyntää työssään kaikki nuorten parissa toimivat aikuiset. Avaamme tilaisuudessa ideapajojen toteutusta ja tarjoamme tilaisuuden päästä keskustelemaan oppaan kirjoittajien kanssa.

”Mielestäni tämä malli on monelle teoriaa karttavalle nuorelle innostava ja oppimista vahvistava tapa saada asioille myös merkityksiä.” – Erja Kärnä, Keudan ammattiopisto

”Ideapajasarja tarjoaa nuorten kanssa toimiville tavan kuulla ja ottaa nuoret mukaan suunnittelemaan ja toimimaan. Mallia on helppo soveltaa sisällönsuunnittelu- ja kehittämistyöhön. Mielestäni ideapajat parantavat yhteishenkeä ja opettavat innostavalla ja toiminnallisella tavalla demokraattista toiminta-kulttuuria.” – Pihla Ruuskanen, Suomen Setlementtiliitto

Opas on osa Nuorten oman toiminnan palvelumalli-hanketta (NOT), jossa tavoitteena on ollut innostaa nuoria ideoimaan ja toteuttamaan oman näköistä toimintaa ammattioppilaitoksissa. Lisää tietoa löydät osoitteesta:

Nuorten oman toiminnan palvelumalli-hankkeessa ovat mukana Nuorten Akatemia, Suomen Setlementtiliitto, Valo ry, Keskuspuiston ammattiopisto ja Keudan ammattiopisto. Hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto ja sitä koordinoi Uudenmaan ELY-keskus.

Annakaisa Oksava
annakaisa.oksava[at]nuortenakatemia.fi