Nuorten Akatemia Aalto -yliopiston nopeiden kokeilijoiden joukkoon

Nuorten Akatemia on mukana Aalto -yliopiston poikkitieteellisen Mind –tutkimusryhmän hankkeessa ”Järjestökentän uusiutuminen Kokeilemalla&Kokemalla kehittäen” (KoKo-kehitys). Hankkeessa tutkitaan kokeilemalla & kokemalla järjestökentän uusiutumisen mahdollisuuksia.

KoKo- hankkeessa ideana on tutkia miten kokeilemalla kehittäminen saataisiin yhtä legitiimiksi tavaksi kehittää uutta kuin mitä suunnittelemalla kehittäminen on; että siitä tulisi todellinen vaihtoehto tai lisä organisaatioiden kehittämispatteristoon. Kontekstina on erityisesti suomalainen järjestökenttä. Mukana hankkeessa on Nuorten Akatemian lisäksi muita keskeisiä kansalaisjärjestöjä, kuten Allianssi, SPEK, Soste ja Valo. Hankkeessa pureudutaan näiden järjestöjen toimintakulttuuriin ja kehittämisen käytäntöihin.

Yksi hankkeen alkuajatuksista on kokeilla perustaa järjestöjen yhteinen ”nopeiden kokeilujen joukko” ja sen avulla saada kokeilemisen into leviämään järjestökenttään laajasti. KoKo-hankkeen tavoitteiden toteutuessa järjestökenttä toimii esimerkkinä muulle yhteiskunnalle miten uusiutumis- ja oppimiskykyä nostetaan. Nuorten Akatemia liittyy kevään ja syksyn aikana nopeiden kokeilijoiden joukkoon ja tavoitteenamme on kehittää toimintaamme entistä innostavammaksi kumppaneillemme ja asiakkaillemme, sekä saada uutta näkökulmaa ja työkaluja omaan toimintaamme.

Hanke toteutetaan vuosien 2015-2017 aikana, Aalto-yliopiston poikkitieteellisen MIND tutkimus-kokeilutiimiin toimesta.

Nuorten Akatemian koordinaattori Reija Arnberg,
p. 040 522 2001, reija.arnberg[at]nuortenakatemia.fi
www.nuortenakatemia.fi

MIND pitää majaa Design Factoryllä:
Betonimiehenkuja 5
02150, ESPOO
PL 17700, 00076 AALTO

Anssi Tuulenmäki
puh. +358 503819772
e-mail anssi.tuulenmaki(at)aalto.fi ja anssi.tuulenmaki(at)mindustry.fi

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/nuortenakatemia

Tilaa Nuorten Akatemian uutiskirje: http://www.nuortenakatemia.fi/fi/julkaisut/uutiskirjeen-tilauslomake/