Lähtökohtana lautasmalli: Maukkaat ja monipuoliset Muksu-ateriauutuudet

Muksu tuo lastenruokien valikoimaan kolme herkullista ateriauutuutta. Pienen lapsen makutottumuksia miellyttävien aterioiden lähtökohtana on ollut lautasmalli. Monipuoliset ateriat sisältävät runsaasti kasviksia.

Muksu Maissia, bataattia ja kalkkunaa soseena (alkaen 6 kk, 125 g) on mieto aloitusateria makumatkan alkuun. Pohjoismaisiin makutottumuksiin kehitetyssä ateriassa on tasapainoinen maku ja kuluttajien toivoma yksinkertainen resepti. Kalkkunaa ja miedonmakuisia kasviksia sisältävässä ateriassa on käytetty myös terveellistä rypsiöljyä.

Muksu Spagettilihavuoka (alkaen 8 kk, 200 g) on hyvänmakuinen ja lasten rakastama pasta-liha –ateria makumatkallaan jo hieman pitemmälle edenneille lapsille. Maukkaassa ateriassa maistuvat pastan ja naudanlihan lisäksi mm. tomaatti, porkkana ja kurpitsa. Mausteena on käytetty pastaruoista tuttua oreganoa sekä valkosipulimaustetta. Spagettilihavuoka sisältää lisäksi terveellistä rypsiöljyä.

Muksu Ryövärinpata (alkaen 8 kk, 200 g) on herkullinen lammasateria, joka sopii myös maidottomaan ja gluteenittomaan ruokavalioon. Pata saa makunsa lampaanlihasta, hirssistä ja perunasta sekä porkkanasta, pavuista ja sipulista. Kasviksia on käytetty maukkaaseen pata-ateriaan kaikkiaan 45 %. Myös Muksu Ryövärinpata sisältää terveellistä rypsiöljyä.

Muksu Hedelmäpuurojauhe on nyt gluteeniton

Muksu Hedelmäpuurojauheen (alkaen 8 kk) resepti on uudistettu. Puuro sopii nyt myös gluteenittomaan ruokavalioon, sillä viljoina on käytetty maissia ja riisiä. Lisätty sokeri on poistettu puurojauheesta kokonaan eli se on nyt myös sokeroimaton.

Puurojauheen hedelmäseoksessa maistuvat banaani, omena ja appelsiini. Muksu Hedelmäpuurojauheeseen on lisätty aiempaan tapaan monipuolisesti pienen lapsen tarvitsemia vitamiineja ja kivennäisaineita.

Nutricia Baby Oy, ravitsemusasiantuntija Carina Kronberg-Kippilä, p. 010 680 8621, carina.kronberg-kippila(at)danone.com, www.nutriciababy.fi

Maksuton Nutricia Baby -asiakaspalvelu 24 h numerossa 0800-9-2438, www.nutriciababy.fi

Nutricia Baby Oy on osa kansainvälistä hyvinvointituotteiden valmistukseen keskittyvää Danone-konsernia. Lasten ravitsemuksen asiantuntemusta yrityksellä on jo vuodesta 1901. Muksu-, Tutteli- ja Nutrilon-tuotteet valmistetaan konsernin omissa tai tarkkaan valittujen alihankkijoiden Euroopan tehtaissa. Valmistuksessa käytetään ainoastaan ensiluokkaisia lastenruokalaatuisia raaka-aineita, joiden puhtaus ja turvallisuus on todennettu tutkimuksin ja tarkoin selvityksin. Tuotteissa huomioidaan uusimmat lastenravitsemusta koskevat tutkimukset ja suositukset, lapsen muuttuvat ravitsemukselliset tarpeet sekä syömiseen liittyvät valmiudet ja suomalaisten lapsiperheiden toiveet. Hyvä lastenruoka syntyy tiedolla, taidolla ja tunteella. Nutricia Baby Oy tukee Ensi- ja turvakotien liiton toimintaa. Lisätietoja www.ensijaturvakotienliitto.fi.