Lapsiperheiden toive toteutuu: Muksu-kiisseleiden ja –puurojen valikoimaan hedelmäisiä uutuuksia

Helmikuussa lastenruokahyllyihin saapuneet Muksu-marjakiisselit ovat saaneet lapsiperheiltä erittäin myönteisen vastaanoton. Valikoimaa laajennetaan nyt kuluttajien toiveiden mukaisesti hedelmäkiisseleihin. Kesäisen raikkaat Muksun uutuusmaut ovat Mangokiisseli ja Päärynäkiisseli sekä isompien muksujen Banaani-vadelmapuuro.

Kiisselit kuuluvat suomalaiseen ruokapöytään, mutta lastenruokahyllystä niitä ei ole aikaisemmin löytynyt. Helmikuussa markkinoille tuodut Muksu-kiisselit ovatkin saaneet lapsiperheiltä innostuneen vastaanoton.

- Kiisselit ovat lastenruokien valikoimassa uusi tuoteryhmä, jolle tuntuu todella olleen tarvetta. Kiisselimme ovat osoitus siitä, että Nutricia Babyllä on halua ja kykyä kehittää lastenruokien tarjontaa kuluttajien odotusten mukaisesti, sanoo Nutricia Babyn ravitsemusasiantuntija Sinikka Saikkonen.

Maku hedelmien runsaudesta

Nutricia Babyn verkkokyselyn mukaan lapsiperheiden suosikkimakuja kiisseleissä ovat vadelma, mustikka, mansikka, mango ja päärynä. Kesäkuussa nykyiset Muksu Mustikkakiisseli ja Muksu Vadelmakiisseli saavat seurakseen kuluttajien toivomat uutuusmaut Muksu Päärynäkiisselin ja Muksu Mangokiisselin.

Muksun hedelmäkiisselit saavat herkullisen makunsa aidoista hedelmistä. Ne sisältävät runsaasti soseutettua hedelmää ja lisäksi hedelmämehuja. Kiisseleihin on lisätty myös C-vitamiinia.

Kiisselit valmistetaan ensiluokkaisia lastenruokalaatuisia raaka-aineita, joiden puhtaus ja turvallisuus on tarkoin tutkittu.

Ei lisättyä sokeria tai makeutusaineita

- Aikuisille ja isommille lapsille tarkoitetut mehukeitot ja –kiisselit sisältävät usein lisättyä sokeria tai makeutusaineita. Koska niitä ei suositella pienille lapsille, halusimme valmistaa oman runsaan hedelmäisen tuotteen lapsille, kertoo Nutricia Babyn ravitsemusasiantuntija Sinikka Saikkonen.

Muksu-kiisseleihin ei ole lisätty lainkaan sokeria eikä keinotekoisia makeutus- tai säilöntäaineita. Kiisselit sopivat lapsen ruokavalioon 8 kuukauden iästä alkaen ja ovat sellaisenaan käyttövalmiita. Muksu-kiisselit ovat herkullinen lisä esimerkiksi puuron ja myslin kanssa käytettäväksi ja maistuvat aamu- ja välipalana vaikka koko perheelle.

Banaani-vadelmapuuro maistuu isommille muksuille

Kesän uutuusmaku puurojen valikoimaan on herkullinen Muksu Banaani-vadelmapuuro. Runsaasti marjaa ja hedelmää sisältävä uutuus on raikkaan makuinen ja sellaisenaan käyttövalmis puuro 1-3 vuoden ikäisille taaperoille.

Puuron valmistuksessa on käytetty täysjyväviljojen seosta (kaura, ohra, ruis, vehnä), kauralesettä sekä soseutettua banaania ja vadelmaa. Puuro on maidoton eikä siihen ole lisätty lainkaan sokeria.

Maukas puuro on hyvä aamu-, ilta- ja välipalavaihtoehto touhukkaalle taaperolle, sillä siinä on myös reilummin rakennetta kuin alle vuoden ikäisille tarkoitetuissa puuroissa.

Kaikki Muksu-kiisselit ja käyttövalmiit puurot on pakattu ympäristöystävällisiin 2 desilitran Tetra Brik –kartonkipakkauksiin. Pakkaukset voi kierrättää palauttamalla ne lähimpään kartongin keräyspisteeseen.

Muksun uutuudet:
Muksu Mangokiisseli  8+ kk (215 g)

Muksu Päärynäkiisseli  8+ kk (215 g)
Muksu Banaani-vedelmapuuro  1-3 v. (215 g)

Nutricia Baby Oy on osa kansainvälistä hyvinvointituotteiden valmistukseen keskittyvää Danone-konsernia. Lasten ravitsemuksen asiantuntemusta yrityksellä on jo vuodesta 1901. Muksu-, Tutteli-  ja Nutrilon-tuotteet valmistetaan ensiluokkaisista lastenruokalaatuisista raaka-aineista, joiden puhtaus ja turvallisuus on tarkoin tutkittu. Tuotteissa huomioidaan uusimmat lastenravitsemusta koskevat tutkimukset ja suositukset, lapsen iänmukainen ravitsemus ja syömiseen liittyvät valmiudet sekä suomalaisten lapsiperheiden toiveet. Hyvä lastenruoka syntyy tiedolla, taidolla ja tunteella. Nutricia Baby Oy tukee Ensi- ja turvakotien liiton toimintaa. Lisätietoja www.ensijaturvakotienliitto.fi.