• Nutricia Baby Oy/

Markkinoiden kattavin puurojauhevalikoima täydentyy: Muksu Herukkainen hedelmäpuuro PLUS sisältää ainutlaatuisia oligosakkarideja

Helppokäyttöisten Muksu-puurojauheiden valikoima täydentyy lapsiperheiden toivomalla marjaisalla uutuudella. Muksu Herukkainen hedelmäpuuro PLUS tekee markkinoiden laajimmasta puurojauhevalikoimasta entistäkin monipuolisemman.

Muksu Herkukkainen hedelmäpuuro PLUS  8+ kk on marjaa ja hedelmää sisältävä moniviljapuuro yli kahdeksan kuukauden ikäisille lapsille. Hyvänmakuisessa puurossa maistuvat mustaherukan ohella banaani ja omena. Herkullinen puuroateria valmistuu hetkessä ja helposti ainoastaan vettä lisäämällä.

Lisänä patentoitu oligosakkaridiseos

Muksu Herukkainen hedelmäpuuro PLUS sisältää muiden Muksu PLUS -tuotteiden tavoin Danone Nutrician ainutlaatuista ja patentoitua oligosakkaridiseosta, galakto- ja frukto-oligosakkarideja scGOS-lcFOS (9:1).

Oligosakkaridit ovat imeytymättömiä hiilihydraatteja, jotka tukevat lapsen ruoansulatuselimistön toimintaa. Ne myös muokkaavat suoliston bakteerikoostumusta edulliseen suuntaan.

Oligosakkaridit toimivat suolistossa hyödyllisten bakteerien ravintona lisäten niiden määrää ja aktiivisuutta. Suoliston hyödylliset bakteerit huolehtivat suoliston limakalvon kunnosta, estävät haitallisten bakteerien pääsyä elimistöön ja tukevat vastustuskyvyn kehittymistä.

Oligosakkarideja on luonnostaan monissa kasviksissa, viljoissa ja hapanmaitotuotteissa sekä äidinmaidossa. Kaikki elintarvikkeisiin lisättävät oligosakkaridit eivät ole vaikutuksiltaan samanlaisia. Danone Nutrician patentoiman oligosakkaridiseoksen scGOS-lcFOS (9:1) taustalla on jo 20 vuoden tutkimustyön tuottama tieteellinen näyttö ja yli 60 tutkimusjulkaisua.

Puurojauheita erilaisiin ravitsemustarpeisiin

Muksun laajasta puurojauheiden valikoimasta löytyy runsaasti vaihtoehtoja pienen lapsen ruokamatkalle.

- Koska lapset ovat yksilöitä, Muksun puurojauheissa on vaihtoehtoja lasten erilaisiin ravitsemuksellisiin tarpeisiin: sokeroimattomia, maidottomia ja maitoa sisältäviä, gluteenittomia ja gluteenia sisältäviä, yhden viljan ensipuuroja sekä marja- ja hedelmäpuroja, kertoo ravitsemusasiantuntija Sinikka Saikkonen Nutricia Baby Oy:stä.

Suosikkisoseet kahden purkin monipakkauksiin

Vauvan ruokamatkan alkuun sopivat lempeät kasvissoseet Muksu Kukkakaalisose 4+ kk ja Muksu Porkkana-perunamuusi 4+ kk siirtyvät kahden purkin monipakkauksiin. Suosikkisoseiden ostaminen on aikaisempaa vaivattomampaa, kun lapsiperheiden tyypillinen kahden purkin kertaostos on jo valmiiksi pakattu.

Molemmat kasvissoseet kuuluvat Muksun Ensilusikalliset-sarjaan. Muksun Ensilusikalliset sopivat hyvin ensimmäisiksi makuannoksiksi lapsen aloittaessa kiinteän ruoan syömistä. Ne on valmistettu totutteluun sopivista lempeistä ja yksinkertaisista raaka-aineista.

Nykyisissä ravitsemussuosituksissa täysimetystä suositellaan 6 kuukauden ikään. Kiinteät lisäruoat voidaan aloittaa neuvolan ohjeiden ja yksilöllisen tarpeen mukaisesti 4-6 kuukauden iässä.

Lastenruokahyllyssä Muksun kasvissoseet tunnistaa helposti raikkaasta vihreä-keltaisesta pakkauksesta sekä sydämellisestä Muksu-logosta.

Muksun syksyn uutuudet:
Muksu Herukkainen hedelmäpuurojauhe PLUS  8+ kk (250 g)

Muksu Kukkakaalisose  4+ kk 2-pack (2 x 125 g)
Muksu Porkkana-perunamuusi  4+ kk 2-pack (2 x 125 g)

Tähän tiedotteeseen liittyvät kuvat löytyvät Nutricia Muksu -kuvapankista www.nutriciababy.fi/muksu (media-kuvapankki) tai http://www2.emmi.fi/nutriciababy/. Kuvapankkiin voi rekisteröityä helposti kuvapankin etusivulla. Henkilökohtainen käyttäjätunnus ja salasana lähetetään sähköpostiin muutaman työpäivän kuluessa.

Nutricia Baby Oy on osa kansainvälistä hyvinvointituotteiden valmistukseen keskittyvää Danone-konsernia. Lasten ravitsemuksen asiantuntemusta yrityksellä on jo vuodesta 1901. Muksu-, Tutteli-  ja Nutrilon-tuotteet valmistetaan ensiluokkaisista lastenruokalaatuisista raaka-aineista, joiden puhtaus ja turvallisuus on tarkoin tutkittu. Tuotteissa huomioidaan uusimmat lastenravitsemusta koskevat tutkimukset ja suositukset, lapsen iänmukainen ravitsemus ja syömiseen liittyvät valmiudet sekä suomalaisten lapsiperheiden toiveet. Hyvä lastenruoka syntyy tiedolla, taidolla ja tunteella. Nutricia Baby Oy tukee Ensi- ja turvakotien liiton toimintaa. Lisätietoja www.ensijaturvakotienliitto.fi.