Toivotut vellimaut saapuivat!

Vellien ravitsemuksellinen koostumus uudistunut

Syksyn tullen lastenruokahyllyihin saapuivat lapsiperheiden toivomat Muksu Kauravelli PLUS, Muksu Neljän viljan velli PLUS sekä Muksu Peruna-porkkanavelli PLUS. Vellien ravitsemuksellinen koostumus on monipuolinen ja sisältää kohtuullisen määrän proteiinia, mikä on uusien ravitsemustutkimusten mukaan suositeltavaa. Syksyn puurojauheuutuus Muksu Maissi-riisipuuro on lempeä ensipuuro makumatkan alkuun.

Uudet Muksu-vellit on valmistettu tuoreesta maidosta, kuten muutkin markkinoilla olevat lastenruokavellit. Muksu-vellien ravitsemukselliseen koostumukseen on kiinnitetty erityistä huomiota. Ne on monipuolisesti täydennetty vitamiineilla ja kivennäisaineilla. Yhteistyössä lasten ravitsemuksen asiantuntijoiden kanssa kehitettyjen vellien energiasisältö (70 kcal/100 ml) on pienelle lapselle sopiva.

Muksu-vellien proteiinipitoisuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Kaikki vellit sisältävät kohtuullisesti proteiinia eli korkeintaan kaksi grammaa sadassa millilitrassa.

Uusia pohjoismaisia ravitsemussuosituksia laativan asiantuntijaryhmän mukaan* runsas proteiinin saanti varhaisissa ikävaiheissa voi lisätä lapsen alttiutta lihomiselle myöhemmällä iällä. Runsaan proteiinin saannin yhteydestä myöhempään lapsuusiän ja nuoruusiän lihavuuteen on vakuuttavaa näyttöä.

Puolen vuoden iästä alkaen

Muksu-vellien ikäsuositus 6 kuukaudesta alkaen tukee suomalaista suositusta täysimetyksen jatkamisesta puolen vuoden ikään ja kiinteiden ruokien aloitusta lusikoitavilla soseilla.

Muksu-vellit sisältävät ainutlaatuista Nutrician patentoimaa oligosakkaridiseosta GOS-FOS, joka edistää lapsen ruoansulatuselimistön toimintaa. Velleihin on lisätty pienen lapsen tarvitsemia vitamiineja ja kivennäisaineita.

Osassa vellejä (200ml) on mukana pilli, joten velli on helppo ottaa mukaan myös retkille ja reissuun. Pakkaus on pieneenkin käteen sopiva: kapea ja korkea.

Mieto maissi-riisipuuro makumatkan alkuun

Syksyn puurojauheuutuus on Muksu Maissi-riisipuuro (250 g). Se on hyvä valinta viljavalmisteiden tutustuttamisvaiheessa, sillä se sisältää vain kahta viljaa. Muksu Maissi-riisipuuro sopii lapsen ruokavalioon yksilöllisen tarpeen mukaan 5 kuukauden iästä alkaen. Helppokäyttöiseen puurojauheeseen lisätään vain vesi, ja makumatka voi alkaa.

Muksu Maissi-riisipuuro on sokeroimaton ja gluteeniton. Siihen on lisätty pienen lapsen tarvitsemia vitamiineja ja kivennäisaineita.

Isommille lapsille kasviksia, kanaa ja riisiä

Muksu-aterioiden valikoima täydentyy 1-3-vuotiaille lapsille sopivalla uutuudella. Muksu kasviksia, kanaa ja riisiä (2x200 g) on kuluttajien toivoma mieto ja yksinkertainen ateria, joka on suunniteltu pohjoismaiseen makuun.

Herkullinen ateria sisältää 38 % kasviksia sekä rypsiöljyä. Ateria on gluteeniton ja maidoton, eikä se sisällä herneitä, tomaattia tai perunaa. Muksu antaa maukkaalle uutuusaterialle 100-prosenttisen makutakuun.

*Pohjoismaisten ravitsemussuositusten 5. painoksen luonnos. Lue lisää: www.nnr5.org