Helena Vänskä Öljy- ja Kaasualan Keskusliiton toimitusjohtajaksi

Öljy- ja Kaasualan Keskusliiton toimitusjohtajaksi on valittu MMM Helena Vänskä (45) joulukuun alusta alkaen, jolloin nykyinen toimitusjohtaja Jarmo Nupponen jää eläkkeelle. Vänskä siirtyy keskusliiton palvelukseen lokakuun alussa. Helena Vänskä toimii nykyisin johtavana asiantuntijana Elinkeinoelämän keskusliitossa EK:ssa vastuualueenaan energia- ja ilmastopolitiikka. Hän on aiemmin työskennellyt mm. EU-erityisasiantuntijana valtioneuvoston kanslian EU-sihteeristössä sekä ylitarkastajana liikenne- ja viestintäministeriön kuljetus- ja logistiikkayksikössä. Öljy- ja Kaasualan Keskusliitto ry on öljy- ja kaasualan yritysten etu- ja yhteistyöjärjestö, joka edustaa alaa ja toimii asiantuntijana yhteisissä öljy- ja kaasualaa koskevissa energia-, liikenne- ja ympäristöpoliittisissa asioissa. Sitoutumattomana yhteistyöjärjestönä keskusliitto ei ota kantaa jäsentensä väliseen kilpailuun eikä työmarkkinakysymyksiin. Lisätietoja: Öljy- ja Kaasualan Keskusliiton hallituksen puheenjohtaja, toimitusjohtaja Henry Hellberg, puh. 040 777 1912; tiedotuspäällikkö Mervi Tepponen, etunimi.sukunimi(at)oil.fi, puh. 040 562 1060