• Olvi Oyj/

OLVI Juhlaolut ja Juhlamalja - Aidosti itsenäinen suomalainen panimo onnittelee 100-vuotiasta Suomea

Kaksi kolmasosaa suomalaisista kuluttajista arvostaa kotimaisia elintarvikkeita sekä suomalaiseen makuun kehitettyjä tuotteita.* Kotimaisuuden arvostus on vahva trendi, jonka merkitys on jopa lisääntynyt viime vuosina.* Siksi onkin luonnollista, että suomalaiset haluavat juhlistaa Suomen 100-vuotisjuhlaa nimenomaan kotimaisilla panimotuotteilla. Kotimaisena panimona OLVI Oyj:lla on tarjota suomalaisille kuluttajalle juhlavuoteen sopivia tuotteita ja lanseeraa OLVI Juhlaoluen ja Juhlamaljan. OLVI –tuotemerkillä on 100 % tunnettuus ja siihen liitetään arvoista kotimaisuus, positiivisuus ja kepeys.

OLVI Juhlaolut on pastöroimaton münchener -tyyppinen täysmaltainen suodatettu lagerolut, jonka maussa on pehmeätä, puhdasta pyöreätä ja paahteista maltaisuutta. OLVI Juhlaolut sisältää alkoholia 4,7 % ja se on pakattu 0,5 l tölkkiin, parhaimmalta se maistuu 8-10 ⁰C tarjoilulämpötilassa. Tämän uutuusoluen katkeroainepitoisuus (EBU) on 21, väri punaruskea (EBC 30) ja kantavierreväkevyys 10,9 %. OLVI Juhlaolut maistuu etenkin mietojen riista-, sieni-, pata- ja raakamakkararuokien kanssa. Se sopii juomaksi myös loimulohen, grillattujen liharuokien ja hapanimelien ruokalajien kanssa.

OLVI Juhlamalja on Suomen juhlavuoden kunniaksi kehitetty kuohuviinin makuisen raikkaan pirskahteleva alkoholijuoma, jonka maku on yhdistelmä Marc De Champagnea, seljankukkaa ja minttua.  Makukokonaisuus on arvokas ja juhlava. OLVI Juhlamalja on pakattu 0,33l irtotölkkiin ja alkoholia on 4,7 %. OLVI Juhlamalja sopii alkumaljaksi, seurustelujuomaksi tai miedommaksi vaihtoehdoksi kuohuviinille.

Tuotteet ovat kausituotteita Suomi 100 –juhlavuoden ajan. Valikoima-aika: 20.3.-31.12.2017

Olvi Oyj, tuoteryhmäpäällikkö (oluet) Heidi Erämaa, puh. 040 842 9675, heidi.eramaa@olvi.fi

Olvi Oyj, tuoteryhmäpäällikkö (siiderit, lonkerot ja cocktailit) Noora Kaijanen, puh. 050 306 0037, noora.kaijanen@olvi.fi

*Taloustutkimus Oy, Maa- ja Metsätalousministeriön teettämä kvantitatiivinen tutkimus suomalaisten suhtautumisesta suomalaiseen ruokaan ja ruokakulttuuriin, 5/2016

Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878. Zacharias Topeliuksen hengessä he halusivat tarjota miedompia vaihtoehtoja viinanhimon villitsemille kansalaisille. Tänäkin päivänä Olvi on itsenäinen suomalainen panimo, jonka päätuotemerkkejä ovat OLVI (oluet, vichyt, lonkerot, siiderit ja virvoitusjuomat), Sandels-oluet, FIZZ-siiderit, KevytOlo-kivennäisvedet sekä TEHO-energiajuomat ja TEHO Sport -urheiluravinteet.