Uudet OLVI erikoisoluet: OLVI Black ja Xmas IPA

Pintahiivaoluiden myynnin kasvu jatkuu edelleen vahvana sekä PT- että HoReCa –markkinassa. Vuoden 2016 alusta kehitystä oli +59 % päivittäistavaramarkkinassa  ja +19 % HoReCa –markkinassa edellisen vuoden vastaavaan jaksoon verrattuna*. Uutuudet vastaavat sekä kasvavaan kuluttajakysyntään että nykyiseen IPA- ja APA -olutbuumiin.

Black IPA - from the dark side of Iisalmi

OLVI Black IPA-oluen katkeroainepitoisuus (EBU) on 55 ja väri lähes musta (EBC 100). Alkoholipitoisuus on 4,7 til.-% ja kantavierre 11 %.  Valittu mallaspohja ja humalayhdistelmä luovat yhdessä oluen paahtuneen maun, joka on parhaimmillaan noin 10-14 ⁰C tarjoilulämpötilassa. Tämän olutuutuuden aromihumalat ovat Cascade, Target, Yellow Sub ja T’N’T. OLVI Black IPA on tuhti olutuutuus, joka puhuttelee tummien oluiden ystäviä ja sopii nautittavaksi joko sellaisenaan tai mm. savustettujen ja grillattujen ruokien kanssa.

OLVI Xmas IPA - Ho Ho Ho from Iisalmi (kausituote)

Maultaan hennon hedelmäisen OLVI Xmas IPA-oluen katkeroainepitoisuus (EBU) on 45 ja väri punaruskea (EBC 45). Alkoholipitoisuus on 4,7 % ja kantavierre 11 %. OLVI Black IPAn tapaan Xmas IPA on pakattu 0,5 l tölkkiin ja suositellaan tarjoiltavaksi 10-14 ⁰C lämpötilassa. Oluen energiasisältö (100 ml) on 176 kJ/42 kcal ja sen valmistusaineet ovat vesi, ohramallas, humala ja hiiva. Jouluruokien lisäksi OLVI Xmas IPA maistuu sellaisenaan, voimakkaasti maustettujen ruokien ja pitkään kypsytettyjen juustojen kanssa. Se on valikoimassa 19.9.-31.12.2016.

Lisätiedot:
Olvi Oyj, tuoteryhmäpäällikkö Heidi Erämaa, puh. 040 842 9675, heidi.eramaa@olvi.fi

* Lähde: Valviran alkoholijuomien myyntitilastot 1-4/2016 vrt. 1-4/2015

Olvitie I-IV