Opel OnStaria käytetty jo 5,5 miljoonaa kertaa

Opel OnStar esiteltiin Euroopassa ensimmäisissä maissa syksyllä 2015. Reilussa vuodessa Opel OnStaria on käytetty jo 5,5 miljoonaa kertaa. Tänä syksynä palvelu laajeni 18 uudelle markkina-alueelle, Suomi mukaan lukien. Jo joka toisessa tuotantohihnalta valmistuvassa Opelissa on OnStar.

Ainutlaatuinen Opel OnStar -järjestelmä tarjoaa autoilijan käyttöön muun muassa henkilökohtaisen asiakaspalvelijan ympäri vuorokauden ja soittaa tarvittaessa automaattisen hätäpuhelun. Euroopassa ensimmäisissä maissa syksyllä 2015 käyttöönotettu OnStar laajeni tänä syksynä 18 uuteen maahan*, Suomi mukaan lukien. Järjestelmä tarjoaa palvelua jo 19 kielellä.

Reilussa vuodessa Opel OnStaria on käytetty jo yli 5,5 miljoonaa kertaa – asiakkaat ovat olleet yhteydessä puhelimitse, älypuhelinsovelluksella, OnStar-internetsivun tai autossa olevan sinisen OnStar-painikkeen kautta. Lokakuussa 2016 Opel OnStar-asiakaspalvelukeskus sai noin 880 000 soittoa asiakkailta ja lähetti 830 000 ajoneuvodiagnostiikkaviestiä. Internetissä asiakkaat kirjautuivat Opel OnStarin nettiportaaliin yli miljoonaa kertaa ja älypuhelinsovellusta ladattiin yli 3,1 miljoonaa kertaa. Tällä hetkellä joka toisessa tuotantolinjalta valmistuvassa Opelissa on OnStar.

”Suuret käyttömäärät kertovat siitä kuinka paljon asiakkaat arvostavat mielenrauhaa ja mukavuutta – ne ovat Opel OnStarin autoiluun tuoma lisä”, sanoo Opelin markkinointijohtaja Tina Müller.

Opel OnStarin-järjestelmän palveluvalikoima on laaja. OnStar soittaa kolaritilanteessa automaattisen hätäpuhelun autoon, hälyttää paikalle apua ja auttaa paikallistamaan varastetun ajoneuvon. Se tarjoaa myös henkilökohtaisen avustajan ympäri vuorokauden, auttaa lukitsemaan tai avaamaan auton ovet etänä, lataa määriteltyjä reittejä navigaattorijärjestelmään ja lähettää diagnostiikkaa auton kunnosta sähköpostitse.

OnStarin suosituin ominaisuus on MyOpel-älypuhelinsovellus, jonka voi käydä lataamassa Google Play Storesta tai Apple App Storesta. Käytetyimmät toimenpiteet ovat auton ovien lukitus tai avaus etänä, auton paikallistaminen ja auton äänitorven soittaminen sekä valojen vilkuttaminen. Asiakkaat voivat myös tarkistaa hyödyllisiä tietoja esimerkiksi ajoneuvonsa polttoaineen määrän ja ladata haluamiaan osoitteita ja määränpäitä suoraan navigaattoriin.

Opel OnStar on maksuton ensimmäisen 12 kuukauden ajan. Sen jälkeen sen voi tilata joko 9,90 €:n kuukausihintaan tai 99,90 €:n vuosihintaan.

• Bulgaria, Kypros, Tshekki, Tanska, Viro, Suomi, Gibraltar, Kreikka, Unkari, Islanti, Latvia, Liettua, Malta, Norja, Romania, Slovakia, Slovenia ja Ruotsi.

Lisätietoja:

Johanna Laune, Opel PR, puh. (09) 615881, matkapuhelin: 0400 440 301