Opelille Suomessa 4. perättäinen kasvun vuosi: myynti kasvoi yli 30 prosenttia

Vuosi 2016 oli Opelille erinomainen, neljäs perättäinen kasvun vuosi. Merkki kasvatti markkinaosuutensa Suomen henkilöautomarkkinoilla 6,0 prosenttiin (vuonna 2015: 5,0 %) ja kasvatti myyntiään kärkikymmenikön merkeistä ylivoimaisesti eniten, yli 30 prosenttia. Opeleita myytiin vuoden aikana 1600 autoa enemmän kuin edellisvuonna.

Suomessa myytiin vuonna 2016 yhteensä 8083 Opelia. Näistä henkilöautoja oli 7045 kappaletta. Opelin markkinaosuus henkilöautomarkkinoista oli 6,0 prosenttia. Astra oli 5. rekisteröidyin henkilöautomalli 3606 kappaleen myynnillä, mikä on peräti 180 prosenttia edellisvuotta enemmän.

Opel menestyi myös pakettiautomarkkinoilla. Suomessa myytiin ensimmäistä kertaa vuoden aikana yli 1000 Opel-pakettiautoa (1032 kpl) ja merkki nousi markkinoiden 4. myydyimmäksi pakettiautoksi. Opelin markkinaosuus kasvaneista pakettiautomarkkinoista oli 7,6 prosenttia.

Opelin Suomen organisaation toimitusjohtaja Rami Kittilä on iloinen merkkinsä menestyksestä. ”Vuosi 2016 oli meille erinomainen. Vuoden Autoksi niin Suomessa kuin Euroopassa valittu uusi Astra täytti kaikki odotuksemme ja nousi suomalaisten autoilijoiden suosikkimallien joukkoon. Syksyllä uudistuneet Mokka X ja Zafira ovat herättäneet kovasti kiinnostusta. Lisäksi Opelin ainutlaatuinen OnStar-palvelu, joka tarjoaa henkilökohtaisen avustajan käyttöön kellon ympäri, saa jatkuvasti uusia käyttäjiä.”

Kittilä lupailee, että Opelin menestystarina saa jatkoa vuonna 2017. ”Tuomme markkinoille monta erittäin kilpailukykyistä uutuutta. Mallistomme myös laajenee entisestään kahdella uudella crossoverilla – Crossland X:llä ja Grandland X:llä, jotka tulevat varmasti valloittamaan Opelin pariin uusia asiakkaita.”

Lisätietoja:

Johanna Laune, Opel PR, puh. (09) 615881, matkapuhelin: 0400 440 301