OULULAISELLE OPTOMEDILLE HUOMATTAVA INVESTOINTI

Report this content

Oulu, 1.10.2015 - Oululainen ja maailman nopeimmin alallaan kasvava silmänpohjakameroita valmistava Optomed Oy, ilmoitti tänään saaneensa huomattavan sijoituksen saksalaiselta Robert Bosch Venture Capitalilta (RBVC).

”Tämä investointi mahdollistaa yrityksen kasvun jatkumisen, uusien tuotteiden tuotekehityksen ja strategiamme toteuttamisen. Tämä on suuri tunnustus sekä teknologiallemme että tiimillemme. Olemme erittäin ylpeitä, että Robert Bosch Venture Capital on sijoittajamme. Heidän tuellaan voimme kasvaa aidosti globaaliksi yritykseksi,” sanoo Optomed Oy:n toimitusjohtaja Seppo Kopsala.

”Kroonisten tautien, kuten diabeteksen, maailmanlaajuinen kasvu johtaa vakaviin silmäsairauksiin sekä kehitysmaissa että kasvavilla markkinoilla. Silmänpohjien seulontaratkaisut mahdollistavat oikean diagnoosin ja menestyksellinen hoito varhaisessa vaiheessa auttaa vähentämään ja estämään sokeutta. Optomedin ratkaisu vakuutti meidät edullisella ja maailmanlaajuisessa mittakaavassa erinomaisella teknisellä suorituskyvyllä, ja avaa meille valtavasti mahdollisuuksia,” sanoo Dr. Dieter Kraft, Investment partner, RBVC:ltä.

Optomed tarjoaa edullisia ja tehokkaita silmänpohjan kuvantamislaitteita ja ratkaisuja, jotka ovat kaikkien terveydenhuollon ammattilaisten saatavilla sokeuttavien silmäsairauksien ehkäisyssä. Smartscope tuotteet ovat käytössä mm. yksityisillä klinikoilla, julkisissa sairaaloissa ja hyväntekeväisyysorganisaatioissa maailmanlaajuisesti. Tuotteet on rekisteröity ja niitä markkinoidaan kaikilla suurimmilla markkinoilla Euroopassa, Kiinassa, Venäjällä, Japanissa, Koreassa, Yhdysvalloissa, Intiassa ja Brasiliassa.

Optomed Oy

Optomed Oy on innovatiivinen, suomalainen korkeanteknologian yritys, joka on erikoistunut digitaalisten kuvantamislaitteiden valmistukseen. Valmistamme ja myymme ainutlaatuisia lääketieteen kuvantamisen välineitä, jotka tarjoavat silmänpohjan ja silmän pinnan kuvantamisen yhdellä kannettavalla laitteella. Optomedin päätuote on Smartscope PRO, digitaalinen, kannettava silmänpohjakamera erilaisten silmätautien, kuten diabeettinen retinopatia, glaukooma ja silmänpohjan ikärappeuma, seulontaan ja diagnosointiin. Smartscope kameran kuvanlaatu täyttää kansainvälisen ISO10940 silmänpohjakamerastandardin vaatimukset. Lisätietoa: www.optomed.com

Robert Bosch Venture Capital GmbH (RBVC)

Robert Bosch Venture Capital GmbH (RBVC) on yrityspääomasijoittaja, joka kuuluu Bosch Groupiin, johtavaan maailmanlaajuiseen teknologioiden ja palvelujen tuottajaan. RBVC investoi maailmanlaajuisesti innovatiivisiin start-up yrityksiin niiden kaikissa kehitysvaiheissa. RBVC:n investointiaktiviteetit keskittyvät teknologiayrityksiin, jotka työskentelevät Boschille merkityksellisillä liiketoiminta-alueilla nyt ja tulevaisuudessa. Näitä ovat ennen kaikkea automatisointi, sähköistäminen, energiatehokkuus, mahdollistavat teknologiat ja terveydenhuollon systeemit. RBVC investoi myös palveluihin ja liiketoimintamalleihin sekä uusiin materiaaleihin, jotka ovat olennaisia yllä olevien liiketoiminta-alueiden kannalta. Lisätietoa: www.rbvc.com