Fortaco valitsi OpusCapitan taloushallintopalvelujen ulkoistuskumppaniksi

Euroopan johtava konepajateollisuuden sopimusvalmistaja Fortaco ja taloushallinnon automatisointiin ja ulkoistuspalveluihin keskittynyt OpusCapita laajensivat vuoden alusta yhteistyötään uudella palvelusopimuksella. Strateginen kumppanuus mahdollistaa yhtiön keskittymisen omaan liiketoimintaansa tukitoimintojen sijaan.

Tammikuun alussa voimaan astuneen palvelusopimuksen myötä OpusCapita huolehtii Fortacon Suomen, Puolan ja Slovakian tytäryhtiöiden osalta laskujen lähettämisestä ja vastaanotosta, myynti- ja ostoreskontran hallinnasta, matkalaskupalvelusta sekä käyttöomaisuus- ja pääkirjanpitopalveluista. OpusCapita tuottaa mainitut palvelut kansainvälisistä palvelukeskuksistaan.

”Päädyimme OpusCapitaan usean vuoden positiivisten kokemusten perusteella. Haastava palveluiden siirtoprojekti vietiin onnistuneesti läpi puolessa vuodessa. Olemme tyytyväisiä OpusCapitan tuottamaan palveluun, jonka puitteissa voimme keskittyä varsinaisen liiketoiminnan kehittämiseen”, kertoo talousjohtaja Esko Harila Fortacolta.

Yllämainittujen palvelujen lisäksi, OpusCapita vastaa Fortacon Suomen yhtiöiden palkanlaskentapalveluista.

Konepajakonserni Fortaco muodostui vuoden 2012 lopussa Komasin ja Ruukki Engineerin yksiköiden yhdistyttyä uudeksi yhtiöksi. OpusCapita on toiminut Komasin taloushallintopalvelujen toimittajana jo vuodesta 2003 alkaen.

Petteri Heikinheimo, Vice President, Finance and Accounting Services, OpusCapita Group Oy

puh. +358204529029, petteri.heikinheimo@opuscapita.com

Esko Harila, Chief Financial Officer, Fortaco Group
puh. +358 40 530 2774 , esko.harila@fortacogroup.com

Fortaco on Euroopan johtava konepajateollisuuden valmistuskumppani. Tarjoamme asiakkaillemme laadukkaan ja kattavan palveluvalikoiman hankinnoista valmistukseen. Ydinosaamistamme ovat raskaan sektorin hitsatut levyrakenteet, koneistus ja kokoonpano. Fortacon tehtaat sijaitsevat Suomessa, Virossa, Puolassa, Unkarissa ja Slovakiassa. Liikevaihtomme 2013 oli n. 215M€ ja henkilöstömäärä n. 2 300. www.fortacogroup.com

OpusCapita virtaviivaistaa taloushallinnon prosesseja automatisointi- ja ulkoistuspalveluina yli 10 000 asiakasyritykselle. Toimimme yhdeksässä Euroopan maassa ja meillä on 2100 työntekijää. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 263 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme on Espoossa ja olemme osa Itella-konsernia.

Esko Harila, talousjohtaja, Fortaco