Helsingin Energia valitsi OpusCapitan uudeksi tulostus- ja tiedonvälitysoperaattoriksi

Helsingin Energia ja OpusCapita Group Oy ovat allekirjoittaneet 4.7.2014 sopimuksen koskien Helsingin Energian tulostus- ja tiedonvälitysoperaattoripalveluita. Vähintään kolmivuotisen sopimuksen arvo on merkittävä, sillä yhtenä Suomen suurimmista energiayhtiöistä Helsingin Energia lähettää vuodessa yli kaksi miljoonaa laskua.

Kilpailutus tehtiin hankintalain mukaisesti ja Helsingin Energia valitsi taloushallinnon automatisointiin ja ulkoistukseen erikoistuneen OpusCapita Group Oy:n palvelun tarjoajaksi. Sopimus kattaa Helsingin Energian monikanavaisen laskunvälityksen keskittämisen sopimuskauden ajan OpusCapitalle sekä option seuraavasta kahdesta vuodesta.

”Nykyaikaisella myyntilaskuratkaisulla Helsingin Energia tarjoaa laadukasta palvelua asiakkailleen, jotka saavat laskunsa palvelustamme oikeaan aikaan, oikean sisältöisinä ja ymmärrettävässä muodossa, riippumatta onko laskun vastaanottokanava paperi vai sähköinen muoto. Osana laskunvälityksen yhteistyötä voimme tuoda lisäarvoa asiakkaille myös laskulla kohdennetulla ja räätälöidyllä asiakasviestinnällä sekä laskujen sähköistämisohjelmalla, kertoo toimialajohtaja Tero Niemi OpusCapitalta.

OpusCapita tuottaa energiasektorilla palveluita myös Jyväskylän Energia Oy:lle, Tampereen Sähkölaitos Oy:lle sekä Gasum Oy:lle. Muita energia-alan asiakkuuksia Pohjoismaissa ovat Mälarenergi Ab, Fortum Värme Ab, Fortum AS, EB Energi ja Maik AS. OpusCapita on Energiateollisuus ry:n sähkökaupan, sähköverkon ja palvelutuotannon yhteistoimintajäsen.

Tero Niemi, toimialajohtaja, OpusCapita Group Oy
puh. 050 3867 212, tero.p.niemi@opuscapita.com

Kirsi Kuusisto, laskutuspalvelupäällikkö, Helsingin Energia, puh. 040 529 1843

OpusCapita virtaviivaistaa taloushallinnon prosesseja automatisointi- ja ulkoistuspalveluina yli 10 000 asiakasyritykselle yli 50 maassa. Toimimme yhdeksässä Euroopan maassa ja meillä on 2100 työntekijää. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 263 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme on Espoossa ja olemme osa Itella-konsernia.

Helsingin Energia on energiatehokkuuden edelläkävijä ja yksi Pohjoismaiden merkittävimmistä energiayhtiöistä. Palvelemme noin 400 000 asiakasta Suomessa ja kaukolämpöverkkomme kattaa yli 90 % Helsingin lämmitystarpeesta. Tavoitteenamme on co2-neutraali energiantuotanto vuoteen 2050 mennessä.

Tero Niemi, toimialajohtaja, OpusCapita