OpusCapita huolehtii SATO Oyj:n ostoreskontrasta

Liiketoiminnan luovutuksen myötä SATOn ostoreskontran palveluiden tuottaminen siirtyy kokonaisuudessaan OpusCapitalle. Vähintään viisivuotisen sopimuksen puitteissa OpusCapita huolehtii kokonaispalveluna SATOn ostoreskontrapalveluista, -järjestelmistä pilvipalveluna sekä ostolaskuprosessin kehittämisestä.

”SATO hakee laadukkaan ja viimeisintä teknologiaa tehokkaasti hyödyntävän kumppanuuden kautta nykyaikaisia toimintatapoja laskujen hyväksymismenettelyyn ja myöhemmin myös hankintojen tilauksiin. Kumppaniksi valikoitui OpusCapita, joka pystyi tarjoamaan tarpeisiimme sopivan palvelukokonaisuuden nopeassa aikataulussa”, kertoo talousjohtaja Esa Neuvonen SATO Oyj:ltä yhteistyön taustoista.

OpusCapitan tarjoamassa kokonaispalvelussa otetaan käyttöön ostolaskujen kierrätysjärjestelmän ohella myös automaattinen täsmäyttäminen, joka mm. poistaa ylimääräisiä manuaalisia vaiheita. ”Tavoitteenamme on nykyaikaistaa SATOn ostoreskontraprosessia automaation lisäämisen avulla”, kertoo liiketoimintajohtaja Petteri Heikinheimo OpusCapitalta.

Lisätietoja:

Petteri Heikinheimo, liiketoimintajohtaja, Finance & Accounting Services, OpusCapita Group Oy
puh. 050 3644 579, petteri.heikinheimo@opuscapita.com

puh. 0201 34 4005, esa.neuvonen@sato.com
www.sato.fi

OpusCapita virtaviivaistaa taloushallinnon prosesseja automatisointi- ja ulkoistuspalveluina yli 10 000 asiakasyritykselle yli 50 maassa. Toimimme yhdeksässä Euroopan maassa ja meillä on 2100 työntekijää. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 263 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme on Espoossa ja olemme osa Itella-konsernia.

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista asuntosijoitusyhtiöistä. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakkuuskokemus. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 24 000 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 311,5 miljoonaa euroa, liikevoitto 178,3 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 140,8 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden arvo on noin 2,4 miljardia euroa.

Asuntosijoitusyhtiö SATO Oyj ja OpusCapita Group Oy ovat sopineet SATOn ostoreskontrapalvelujen siirtämisestä liikkeenluovutuksella talousprosessien automatisointiin ja ulkoistuksiin erikoistuneelle OpusCapitalle 1.6.2014. Vähintään viisivuotisen sopimuksen puitteissa OpusCapita huolehtii kokonaispalveluna SATOn ostoreskontrapalveluista, -järjestelmistä pilvipalveluna sekä ostolaskuprosessin kehittämisestä.

Esa Neuvonen, talousjohtaja, SATO Oyj
Kumppaniksi valikoitui OpusCapita, joka pystyi tarjoamaan tarpeisiimme sopivan palvelukokonaisuuden nopeassa aikataulussa.