OpusCapita tehostaa F&A Services -liiketoimintayksikön toimintaa Tampereella

OpusCapita Group Oy käynnistää kirjanpito- ja palkanlaskentapalveluita tuottavassa Finance and Accounting (F&A) Services -liiketoimintayksikössä tuotannollisin ja taloudellisin perustein Tampereen palvelukeskuksen toimintojen uudelleenjärjestelyn. Tehostamisen tavoitteena on kannattava kasvu sekä palvelun jatkuva kehittäminen kustannustehokkaasti.

Uudelleenjärjestely käynnistää Suomen F&A Services -liiketoimintayksikössä Tampereen palvelukeskuksen osalta yhteistoimintaneuvottelut 24.4.2014. Neuvottelujen piiriin kuuluu yksikön koko henkilökunta, 43 työntekijää, ja arvioitu vähennystarve on enintään 43 työntekijää. Suunnitellut muutokset voivat aiheuttaa muutoksia myös henkilöstön nykyisiin työsopimuksiin esimerkiksi toimenkuvan tai muiden työsuhteen ehtojen osalta.

Neuvottelut eivät koske OpusCapitan Tampereen muissa yksiköissä työskenteleviä, yhteensä 85 työntekijää eivätkä Suomen F&A Services -liiketoimintayksikön muiden toimipisteiden henkilökuntaa, noin 300 työntekijää.

Petteri Heikinheimo, liiketoimintajohtaja, Finance & Accounting Services, OpusCapita Group Oy
puh. 050 3644 579, petteri.heikinheimo@opuscapita.com

Minna Tuominen, palvelutuotannon johtaja, Finance & Accounting Services, OpusCapita Group Oy
puh. 0400 165 246, Minna.Tuominen@opuscapita.com

OpusCapita virtaviivaistaa taloushallinnon prosesseja automatisointi- ja ulkoistuspalveluina yli 10 000 asiakasyritykselle yli 50 maassa. Toimimme yhdeksässä Euroopan maassa ja meillä on 2100 työntekijää. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 263 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme on Espoossa ja olemme osa Itella-konsernia.