OpusCapita vahvistaa hankinnasta-maksuun ratkaisuaan: Taloushallinto automatisoituu sähköisten hankintojen avulla

Talouden kokonaisprosessien edelläkävijä OpusCapita vahvistaa palvelutarjontaansa hankintatoimien alueella ja alkaa toimittaa asiakkailleen suomalaisen Back Office Services Oy:n (BOS) kehittämää, automatisoitua ostokatalogiratkaisua osana hankinnasta-maksuun kokonaisratkaisuaan. Näin OpusCapita voi tuoda katalogipohjaiset sähköisen hankinnan ratkaisut keskisuurtenkin yritysten ulottuville. Automatisoitujen hankintapalvelujen avulla yritykset voivat tehostaa tuntuvasti ostotoimintojaan ja karsia kustannuksia.

Opuscapitan vahvuusalueita ovat perinteisesti olleet laskuautomaatioon ja maksuliikenteeseen liittyvät palvelut. Laajentamalla ratkaisuvalikoimaa markkinoiden laadukkaimpiin automatisoituihin sähköisen hankinnan ratkaisuihin, OpusCapita pystyy täydentämään asiakkailleen tarjoamaansa taloushallinnon kokonaisratkaisuvalikoimaa.

• Meillä Pohjoismaissa yritysten laskuautomaatio on usein tarkoittanut sitä, että lasku on tiliöity, tarkastettu ja kuitattu eteenpäin. Uusi ratkaisumme toimii toisinpäin: yritykset voivat kontrolloida ostotoimia jo tilausvaiheessa, ja lasku täsmäytetään järjestelmässä automaattisesti kun se vastaa tilausta, kertoo OpusCapitan maajohtaja Paula Carlstedt .

Automatisoidun hankintaratkaisun myötä yritykset voivat:

• parantaa kulukontrollia

• varmistaa, että ostot tehdään sopimustoimittajalta ja sopimuksen mukaan

• hyödyntää itsepalvelutyökaluja

• lisätä hankintojen läpinäkyvyyttä ja kontrollia

Lisätietoja:

Paula Carlstedt, maajohtaja, OpusCapita

paula.carlstedt@opuscapita.com , 044 780 232 6889

Sara Hokkanen, viestintäpäällikkö, OpusCapita

sara.hokkanen@opuscapita.com , 040 342 6261

OpusCapita Group Oy aloitti toimintansa itsenäisenä Posti Group -konsernin alakonsernina vuonna 2014. Yhtiöllä on yli 11 000 asiakasta, ja sen palveluja käytetään noin 50 maassa. OpusCapita toimittaa lähes 200 miljoonaa sähköistä viestiä vuodessa.

Viime vuonna OpusCapitan liikevaihto oli 259,6 miljoonaa euroa ja liiketulos ennen kertaluoteisia eriä oli 20,0 miljoonaa euroa.