Uusi suursopimus: Ahlsell rakentaa tulevaisuutta OpusCapitan kanssa

Ahlsell on solminut uuden viisivuotisen sopimuksen OpusCapitan kanssa ja siirtyy toimittajalaskujensa käsittelyssä toisen sukupolven workflow-järjestelmään OpusCapitan Invoice manager -ratkaisun avulla. Kyseessä on yksi Pohjoismaiden suurimmista toimeksiannoista toimittajalaskujen käsittelyssä, sillä vuosivolyymi on yli 1,1 miljoonaa laskua ja 3 000 käyttäjää. Ahlsellilla uudistus varmistaa jatkuvan kehityksen toimittajareskontran hoidossa, joka jo nyt on yksi Pohjoismaiden tehokkaimpia.

- Olemme tehneet yhteistyötä Ahlsellin kanssa jo yli kymmenen vuotta, ja näiden vuosien aikana olemme päässeet kehittymään yhdessä. Olemme kasvaneet paikallisesta palvelutoimittajasta kumppaniksi, joka tukee Ahlsellia palveluissa, tuotteissa ja ulkoistamisessa koko Pohjois-Euroopan alueella. Olemme iloisia ja ylpeitä siitä, että Ahlsell on valinnut meidät myös seuraavaan kehitysvaiheeseen, sillä Ahlsellin toimittajalaskujen käsittelyprosessin volyymi ja laajuus kuuluvat Pohjoismaiden suurimpiin, sanoo maajohtaja Per Åberg Ruotsin OpusCapitasta.

Toisen sukupolven workflow-järjestelmä

Workflow-järjestelmää alettiin kehittää 90-luvun lopulla. Nykyinen markkinatilanne vaatii kuitenkin uudistumista, ja monilla isommilla toimijoilla on sama haaste kuin Ahlsellilla: päivittäminen toisen sukupolven järjestelmään.

- OpusCapita on ollut luotettava kumppani yhteistyömme alusta saakka. On hienoa kun on kumppani, joka on halunnut kehittyä kanssamme samaan tahtiin. Se on erityisen tärkeää Ahlsellin tavoin toimintaansa kasvattavalle yritykselle. Valitsimme OpusCapitan, koska se on vuodesta toiseen pitänyt lupauksensa ja tehnyt lisäksi proaktiivisia aloitteita, jotka ovat myötävaikuttaneet Ahlsellin kehitykseen. Strategiamme mukaan meillä on oltava luotettava yhteistyökumppani, joka ymmärtää tarpeemme ja haluaa itsekin kehittyä edelleen. OpusCapita on osoittautunut juuri sellaiseksi kumppaniksi, jota Ahlsell tulevaisuudessakin tarvitsee, sanoo toimittajareskontran päällikkö Pär Eriksson Ahlsellilta.

OpusCapita toimittaa Ahlsellille palveluita ja ohjelmistoja sekä asiakas- että toimittajalaskuprosesseihin.

Per Åberg, maajohtaja, OpusCapita AB, puh. +46 76 106 43 10, per.aberg@opuscapita.com
Sara Hokkanen, PR päällikkö, OpusCapita Group Oy, puh. 040 342 6261, sara.hokkanen@opuscapita.com

Ahlsell on Pohjoismaiden johtava asennustuotteiden, -välineiden ja -koneiden toimittaja. Ahlsell tarjoaa ammattilaisille laajan valikoiman LVI-, Sähkö-, Teollisuus- sekä Kylmä-tuotteita ja palveluita. Ahlsell-konsernin liikevaihto on noin 2,5 miljardia euroa. Ahlsellilaisia on yhteensä noin 4 300, joista 520 Suomessa.

OpusCapita virtaviivaistaa taloushallinnon prosesseja automatisointi- ja ulkoistuspalveluina yli 10 000 asiakasyritykselle. Toimimme yhdeksässä Euroopan maassa ja meillä on 2100 työntekijää. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 263 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme on Espoossa ja olemme osa Itella-konsernia.

Pär Eriksson, toimittajareskontran päällikkö, Ahlsell
Pär Eriksson, toimittajareskontran päällikkö, Ahlsell