AKK Sports Oy, Örum ja Hella tekevät maailman turvallisinta MM-rallia

Tiedotusvälineille 19.7.2004 Julkaisuvapaa heti AKK Sports Oy, Örum ja Hella tekevät maailman turvallisinta MM-rallia * Neste Rallyn O-autoihin Örumin toimittamat Hellan OWS- valopalkit * Turvallisuutta valvovien O-autojen varustelutaso kerralla maailman huipputasolle * Örum tukemassa Suomen suurinta autourheilutapahtumaa Jyväskylän ympäristössä AKK Sports Oy, Örum Oy Ab ja Hella nostavat yhteistyössä Neste Rally Finlandin turvallisuuden uudelle huipputasolle. Örum toimittaa 5.-8.8 ajettavaan kilpailun kolmeen niin sanottuun 0-autoon tehokkaat Hellan valmistamat OWS-valopalkit. Rallin 0-autot liikkuvat reitillä ja ajavat kaikki erikoiskokeet juuri ennen kilpailijoita varmistaen, että reitti on tyhjä ja kaikki valmista kilpailun turvalliseen läpiviemiseen. Autot myös valvovat kilpailijoiden tutustumista reittiin. Neste Rallyn 0-autot ovat Peugeot 307-mallisia. Niitä ajavat Heikki Poranen ja Heikki Westerlund, joilla kummallakin on monikymmenvuotinen kokemus ralliurheilusta niin AKK:n hallituksessa kuin kilpailun järjestäjinä ja kuljettajinakin. AKK Sports Oy:n toimitusjohtajan Jarmo Mahosen mukaan 0-autojen varustelutaso haluttiin nostaa kerralla samalle korkealle tasolle kuin rallikin. Sekä yleisön että kuljettajien turvallisuus on Neste Rallyn ykköstavoite. Jyväskylän seudulla järjestettävä ralli onkin jo useasti valittu maailman parhaiten järjestetyksi MM-ralliksi. - Haluamme olla mukana tekemässä yhdessä maailman parasta ja Suomen suurinta moottoriurheilutapahtumaa ja huolehtia osaltamme, että yleisö ja kilpailijat voivat nauttia kisaviikonlopusta rentoutuneesti ilman huolta, korostaa Örum Oy Ab:n asiakaspäällikkö Martti Putkonen. Örum ja Hella ovat jo muutenkin mukana kotimaisessa autourheilussa, sillä Hella on valmistanut myös Super 2000 -sarjan SafetyCarin OWS-X- valopalkin. Hella toimittaa myös moottoriurheilun kuninkuusluokan, F1, turva-autojen valopalkit ja muut hälytysvalot. Lisätietoja: Martti Putkonen, Örum Oy Ab, puh. 050 568 0559 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/20/20040720BIT00020/wkr0001.pdf