ATP-vanneuutuus Full Forged 20 – uutta valmistustekniikkaa

*Taontamenetelmällä entistäkin kevyempiä ja kestävämpiä vanteita *Korkealaatuista, italialaista vannemuotoilua

Italialainen design-vanteiden valmistaja Tecnoforming tuo markkinoille ATP Forged-sarjastaan uuden mallin Full Forged 20. Tecnoformingin ATP Forged-sarjaa varten kehittämä taontavalmistusmenetelmä on erinomainen tapa tehdä entistäkin kevyempiä ja kestävämpiä vanteita. Forged-vanteet valmistetaan kahdesta osasta. Vanteen kehä valmistetaan prässäämällä yhdestä alumiinikappaleesta, joka ”mankeloidaan” oikean kokoiseksi ja muotoiseksi. Forged-sarjan aiemmin esitellyissä malleissa (esim. Forged 5 ja Forged 10) vanteen kehään on liitetty matalapainevalumenetelmällä valmistettu keskiosa. Uutuutena markkinoille tulee Full Forged 20 –malli, jossa myös vanteen keskiosa on valmistettu takomalla. Vanteen kehä ja keskiosa lämpökäsitellään 100 prosenttisesti yhteensopiviksi, jonka jälkeen ne hitsataan yhteen. Kaikkiin Forged-malleihin prässätään lopuksi kiinni ATP:lle tunnusomainen ruostumattomasta teräksestä valmistettu kaulus. Full Forged 20 –mallissa keskiosa valmistetaan takomalla ”alumiinikakusta”, jonka automaattijyrsin kaivertaa muotoonsa. Tämän jälkeen keskiosa kiillotetaan käsin ja suojataan läpikuultavalla lakalla. Taottu ja muotoiltu kehä hitsataan kiinni keskiosaan kuten muissakin mallisarjan vanteissa. Tuloksena on Full Forged –vanne, joka on kevyt ja tyylikäs ja jonka rasituskestävyys on erinomainen. Full Forged 20 –vannetta on saatavana tällä hetkellä koossa 8 X 18 viisipulttisiin henkilöautoihin. Vanteen suositusvähittäishinta on alkaen 1020 euroa. Tecnoforming on 1990-luvun alussa perustettu yritys, joka valmistaa vanteita ATP ja AT Italia –merkeillä tuning-pajoille, automaahantuojille sekä myös autonvalmistajille. Se hyödyntää edistyksellistä tekniikkaa ja valmistusmenetelmiä pyrkiessään uusiin innovaatioihin. Tuotteet on valmistettu korkealaatuisista materiaaleista ja niiden laatua seurataan tarkasti. ATP-vanteita on saatavana hyvin varustetuista auto- ja rengasliikkeistä. Niitä tuo maahan Örum Oy Ab, moottoriajoneuvojen varaosien ja lisävarusteiden maahantuoja ja tukkuliike, joka toimii varaosakaupassa jälkimarkkinoilla ja tekee lisävarustekaupassa yhteistyötä automaahantuojien, -jälleenmyyjien, erikoisliikkeiden ja rengasliikeketjujen kanssa. Lisätietoja: Örum Oy Ab, tuoteasiantuntija Hannu Temonen 010 569 4445.