Hella vahvistaa asemaansa kurvivalomarkkinoilla

* Kurvivalo neljään uuteen automalliin: Range Rover, VW Golf Plus, Peugeot 407 Coupé ja Mercedes Benz M-sarja

Hella vahvistaa markkinajohtajan asemaansa kurvivaloissa: tänä vuonna tulee markkinoille neljä uuttaa automallia, joissa on Hellan kurvivalot. Hella varustaa kurvivalolla 14 mallisarjaa eri valmistajilta: Range Rover, VW Golf Plus, Peugeot 407 Coupé ja Mercedes Benz M-sarja. Markkinajohtajana kurvi- ja ksenonvaloissa Hella on saanut useita kansainvälisiä palkintoja keksinnöstään. Dynaaminen kurvivalo saadaan aikaan kallistamalla bi-ksenon-moduulia suhteessa ajettavan kaarteen säteeseen. Uuden valotekniikan ansiosta lähivalon valaisema alue kaarteessa lähes kaksinkertaistuu. Kuljettaja näkee ajoissa kaarteen muodon ja pystyy sopeuttamaan ajotapansa sen mukaan. Dynaaminen kurvivalo toimii lähi- ja kaukovalotoiminnossa ajonopeudesta riippumatta. Matalammissa nopeuksissa valot seuraavat ohjauspyörän liikkeitä sekunnin murto-osassa, kun taas korkeammissa nopeuksissa kallistusmekanismi toimii hitaammin, jotta valo saadaan jakautumaan kuljettajan tarvitsemalla tavalla. Automaattinen valojen korkeudensäätö huolehtii siitä, että valot on aina suunnattu oikein, eivätkä ne häikäise vastaantulevaa liikennettä. Kurvivaloa sekä muita Hella-valoja tuo maahan Örum Oy Ab, joka on merkittävimpiä auton varaosien ja lisävarusteiden maahantuojia ja kokonaispalveluntuottajia Suomessa. Kuvia ladattavissa osoitteesta: http://www.hella-press.de/search_detail.php?text_id=421&archiv=0&language=e&newdir=eng Lisätietoja: Örum Oy Ab, Jan Raikkala 010 569 4402.