Ilmastoinnin ja jäähdytyksen asiantuntijat Hella ja Behr yhdistävät voimansa - Örum Oy Ab kasvaa Suomessa ajoneuvojen thermo managementin eli lämmönhallinnan merkittävimmäksi tukkuliikkeeksi

Ilmastoinnin asiantuntija Hella sekä jäähdytyksen ja ilmastoinnin asiantuntija Behr Service yhdistävät osaamisensa 1.11.2005 Hella Behr Service -nimiseksi maailman suurimmaksi ilmastointi- ja jäähdytysalan yhteisyritykseksi. Yhdistyminen edellyttää vielä kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Suomessa yritystä edustaa Örum Oy Ab, joka tuo jatkossakin maahan yksinoikeudella Hellan tuotteita ja kasvattaa samalla myös nykyistä tuotevalikoimaansa Hella Behr Servicen tuotteilla.

Lämmönhallintajärjestelmien käyttö automarkkinoilla on ollut merkittävässä kasvussa, jo 80 prosentissa ensirekisteröidyissä autoissa on alkuperäisvarusteita ja ilmastointi. Moottoriajoneuvojen varaosien ja lisävarusteiden tukkuliike Örum Oy Ab on jo vuosia ollut Hellan kaikkien moottoriajoneuvojen lisävarusteiden ja varaosien maahantuoja Suomessa. Hellan ja Behrin yhdistymisen myötä Örum säilyttää asemansa Hella-ilmastointituotteiden ainoana maahantuojana Suomessa ja laajentaa entisestään tuotevalikoimaansa uusilla thermo managementin eli lämmönhallinnan tuotteilla. -Markkinoilla on ollut selvää kysyntää asiantuntijayritykselle, joka hallitsee koko thermo managementin eli lämmönhallinnan laajan kentän. Yksinoikeutensa ja laajenevan yhteistyönsä ansiosta Hella Behr Servicen kanssa Örum voi nyt tarjota asiakkailleen kaikki thermo managementin eli lämmönhallinnan teknologiat ja tuotteet saman katon alta ainoana Suomessa, Örum Oy Ab:n Kai-Petteri Purhonen kertoo. Örumin kilpailuvaltti kiristyneillä tukkumarkkinoilla on sen reaaliaikainen tilaus- ja varaosajärjestelmä Örumnet, jonka välityksellä asiakas voi tilata yli 200.000 tuotteen valikoimasta tarvitsemansa ja saada sen nopeasti ja vaivattomasti. - Hella Behr Service ilmastointi- ja jäähdytystuotteet yhdessä muiden Örumin edustamien tuotteiden kanssa tekevät Örumistä suomalaisen ykköstoimittajan varaosaliikkeille, korjaamoille, jälkimarkkinoille ja merkkiorganisaatiolle, Purhonen sanoo. Hella ja Behr ovat alansa johtavia valmistajia ja autoteollisuuden alihankkijoita. Hella on ollut kansainvälisen ajoneuvoteollisuuden järjestelmäkumppani jo vuodesta 1899 ja Behr vuodesta 1905. Maailman joka kolmannen konepellin alta löytyy Behrin valmistamaa teknologiaa. Örum Oy Ab on vuonna 1923 perustettu moottoriajoneuvojen varaosien ja lisävarusteiden tukkuliike, joka toimii varaosakaupassa vapailla jälkimarkkinoilla ja tekee lisävarusteissa yhteistyötä automaahantuojien ja rengasketjujen kanssa. Örumin liikevaihto oli 36,5 milj.euroa vuonna 2004 ja henkilöstön määrä 110. Yritys on osa suomalaista Mercantile Group konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2004 oli 63 miljoonaa euroa ja jonka palveluksessa oli n. 290 henkilöä. Lisätietoja: Örum Oy Ab, tuoteryhmäpäällikkö Kimmo Juvonen 010 569 4443.