Tiedotusvälineille 1 (2) Julkaisuvapaa 23.10.2003 klo 11 Muutoksia vapaan autonvaraosa- ja tarvikekaupan alalla - Alfalinen liiketoiminnat Örumille * Örum Oy Ab laajentaa toimialaansa, Alfaline Oy:n toiminnot siirtyvät Örumille * Örum esittäytyy ensimmäistä kertaa Helsinki Motor Show´ssa Alfaline- ja Hella-tuoteosastoilla 27. - 30.11.2003 * Reaaliaikainen Örumnet-tilausjärjestelmä on käynnistynyt Örum Oy Ab ja Alfaline Oy ovat solmineet 22.10.2003 sopimuksen Alfaline Oy:n liiketoimintojen siirtämisestä Örum Oy Ab:lle. Vapaan autonvaraosakaupan maahantuonti- ja tukkuliike Örum Oy Ab vastaa huomisen haasteisiin laajentamalla toimialaansa auto- ja turvatekniikan maahantuojan Alfaline Oy:n liiketoiminnoilla. Örum valmistautuu ryhmäpoikkeusasetuksen myötä kiristyvään varaosakauppaan lisäämällä erityisesti tarvikevalikoimaansa Alfalinen tuotteilla. "Alfalinen liiketoiminnat ovat strategisesti erittäin sopivia yrityksellemme ja sen tulevaisuuden suunnitelmiin, niin Suomessa kuin Virossakin", toteaa Örum Oy Ab:n toimitusjohtaja Kai-Petteri Purhonen. Alfalinen toiminta siirretään kokonaisuudessaan Örumin tiloihin Espoon Juvanmalmille. Suuri osa Alfalinen työntekijöistä siirtyy Örumin palvelukseen. Örumin Hella- ja Alfaline-tuoteperheet ensimmäistä kertaa Helsinki Motor Show´ssa Örum ja Alfaline esittäytyvät ensimmäistä kertaa yhdessä Helsinki Motor Show´ssa 27. - 30.11. Helsingin Messukeskuksessa. Örumin kahdella osastolla on esillä Alfaline-tuotteita sekä Örumin maahantuomia Hella- lisävaloja ja muita Hella-tuotteita. Örumnet-tilausjärjestelmä Örum Oy Ab avasi syyskuun lopussa ensimmäisen verkossa toimivan, reaaliaikaisen tilausjärjestelmän valikoiduille asiakkailleen. Örumnet ei ole pelkästään sähköinen tuoteluettelo, vaan asiakaspalveluväline, jonka ansiosta vapailla varaosaliikkeillä on käytössään myös Örumin varasto 24 tuntia vuorokaudessa. Örum Oy Ab Örum Oy Ab on yksi suurimmista vapaan autovaraosakaupan tukkuliikkeistä Suomessa. Se on perustettu vuonna 1923. Yrityksen liikevaihto oli noin 35 miljoonaa euroa vuonna 2002. Henkilökuntaa on noin 100. Örum toimii Espoon Juvanmalmilla osoitteessa Läntinen teollisuuskatu 2. Örumin tuotevalikoimaa Virossa edustaa sisaryhtiö Mercantile Group A/S, jonka liikevaihto oli noin 9 miljoonaa euroa vuonna 2002. Örum Oy Ab:n toimialaa ovat mm. henkilöautojen sähkö- ja elektroniikkatuotteet, alusta- ja korituotteet, varaosat ja tarvikkeet sekä raskaan kaluston tuotteet. Örum edustaa yksinoikeudella tunnettujen ensiasennusvalmistajien tuotemerkkejä, kuten Hella, Mann&Hummel, Wabco, Delphi Braking, Sachs, Bosal ja Brembo. Muita sen edustamia merkkejä ovat mm. Shell, Q8, Valeo ja Magneti Marelli. Örumin asiakaskuntaan kuuluu vapaan varaosakaupan liikkeitä sekä automaahantuojia ja ajoneuvoteollisuuden valmistajia. Örum Oy Ab on osa Mercantile-konsernia, johon kuuluvat lisäksi Mercantile Oy Ab ja Mercantile Group A/S. Mercantile-konserni on Aminoffin perheen 100-prosenttisessa omistuksessa. Alfaline Oy Alfaline Oy on suomalainen auto- ja turvatekniikan maahantuoja. Alfalinen toimialaan kuuluvat ajoneuvohälyttimet (esim. Cobra), alumiinivanteet (esim. ATP) ja muut ajoneuvovarusteet (esim. Rostra- vakionopeudensäätimet) sekä kiinteistön turvatuotteet. Alfalinen liikevaihto oli noin 4 miljoonaa euroa vuonna 2002. Lisätietoja Kai-Petteri Purhonen, Örum Oy Ab, puh. 050 327 1735. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00330/wkr0002.pdf