Nimitysuutisia Örum Oy Ab:ltä

Timo Kemppainen aloitti 1.10.2005 Örumilla johtajana, vastuualueenaan myynti ja markkinointi. Hän ottaa kannettavakseen kokonaisvastuun kaikesta myynnistä: vapaan varaosakaupan jälkimarkkinat, automaahantuojat, rengasketjut, perävaunu- ja ajoneuvoteollisuus sekä vienti. Kemppainen on työskennellyt viimeksi toimitusjohtajana Arpré Oy:ssä ja hänellä on myös pitkä kokemus öljyalalta erilaisista tehtävistä. Jari Pellonperä nimitettiin 1.10.2005 alkaen johtajaksi, vastuualueenaan tuotteet. Hänellä on kokonaisvastuu kaikista tuoteryhmistä: henkilöautojen ja hyötyajoneuvojen varaosat, lisävarusteet, teollisuus (paitsi Wabco) ja vienti. Pellonperä on työskennellyt Örumilla 12 vuoden ajan, viimeksi tuoteryhmäpäällikkönä. Örum Oy Ab on vuonna 1923 perustettu moottoriajoneuvojen varaosien ja lisävarusteiden tukkuliike, joka toimii varaosakaupassa vapailla jälkimarkkinoilla ja tekee lisävarusteissa yhteistyötä automaahantuojien ja rengasketjujen kanssa. Örumin liikevaihto oli 36,5 milj. euroa vuonna 2004 ja henkilöstön määrä 110. Yritys on osa suomalaista Mercantile-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2004 oli 63 miljoonaa euroa ja jonka palveluksessa oli n. 290 henkilöä.